کريستين لاگارد مدير کل صندوق بين المللي پول اعلام کرد اين نهاد مالي بين المللي پيش‌بيني‌هاي خود را درباره رشد اقتصادي جهان تا سه هفته ديگر افزايش خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "کريستين لاگارد"، مدير کل صندوق بين المللي پول در کنفرانسي مطبوعاتي اعلام کرد ما پيش بيني‌هاي خود را درباره رشد اقتصادي جهان افزايش خواهيم داد اما در اين مرحله زود است که بخواهيم مطالب بيشتري در اين باره بگوييم.

صندوق بين المللي پول در آخرين گزارش خود درباره وضعيت آتي رشد اقتصادي جهان که اکتبر گذشته منتشر شد، پيش بيني هاي خود را درباره رشد اقتصاد جهان کاهش داد و تاکيد کرد رشد اقتصادي جهان با سرعت کمي پيش مي‌رود.

صندوق بين المللي پول در آن گزارش تصريح کرد انتظار مي رود توليد ناخالص داخلي جهان در سال 2013 ،3 درصد و در سال2014 ، 3.6 درصد افزايش يابد. 

صندوق بين المللي پول در ماه نوامبر نيز اعلام کرد به رغم اين که کشورهاي نوظهور اقتصادي همچنان بخش عمده بار رشد اقتصادي جهان را به دوش مي کشند، رشد اقتصادي اين کشورها بيشتر از آن چه که انتظار مي رفت کند شده است.

کريستين لاگارد تصريح کرد سياست جديد وزارت خزانه داري آمريکا که ميزان کمک‌ها و حمايت‌هاي مالي خود را از اقتصاد اين کشور کم کرده و تزريق نقدينگي به چرخه مالي کشور را کاهش داده، موجب شده است جريان سرمايه به کشورهاي نوظهور اقتصادي کاهش يابد آن هم در زماني که منافع درازمدت در آمريکا و در برخي از ديگر کشورهاي توسعه يافته افزايش يافته است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: صندوق ، اقتصادی ، جهان ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار