معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 950 هزار کندوی مدرن و بومی عسل در آذربایجان غربی وجود دارد.

سید فضل‌الله قریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب و وجود مراتع و منابع سرشار از شهد و گرده از قطب‌های مهم برای پرورش زنبور عسل در کشور است.

وی ادامه داد: تعداد 950 هزار کندوی مدرن و بومی در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد حدود 90 هزار کندو بومی و 860 هزار کندو مدرن است.

قریشی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 5 هزار و 720 نفر بهره‌بردار این صنعت به صورت مستقیم فعالیت دارند و تعداد 2 هزار و 274 نفر نیز به صورت فصلی در زنبورستان‌های آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: حدود 14 تعاونی زنبورداری فعال در سطح استان در انجام خدمات‌رسانی و تهیه نهاده‌ها و ملزومات اولیه زنبورداری بوده که در رشد و توسعه زنبورداری استان نقش موثری دارند.

قریشی متذکر شد: حدود 14 تعاونی فعال زنبورداری، چهار کارخانه بسته‌بندی مدرن عسل و شش کارگاه بسته‌بندی نیمه مدرن عسل و در کنار آن تلاش همکاران جهاد کشاورزی و معاونت بهبود تولیدات دامی نقش موثری را در افزایش میزان عسل استان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات شاخص در حوزه زنبور عسل، اعلام کرد: در سال 92 دو اقدام مهم در رابطه با زنبور عسل انجام گرفته که یکی شامل تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان زنبور عسل استان بوده و دومین گام اساسی که امید است تا پایان امسال برداشته شود آغاز پروژه پرورش و اصلاح نژاد ملکه در جمعیت‌های بسته است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.