نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دریاچه ارومیه بر همه پروژه‌های تعریف شده در زمینه‌های مختلف اولویت دارد، بنابراین باید در راستای نجات این زیست بوم بین‌المللی گام برداشته شود

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هر پروژه‌ای که در مناطق مختلف کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، اعم از اینکه به جنوبی‌ترین یا شمالی‌ترین ناحیه کشورمان مربوط شود، مایه فخر، غرور ملی و سرافرازی ملت ایران اسلامی است، ولی باید در این زمینه اولویت‌بندی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای پروژه‌های مختلف باید از خشک شدن کامل دریاچه ارومیه جلوگیری به عمل آورد، ادامه داد: چنانچه منابع مالی برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص پیدا می‌کند باید در راستای اجرای پروژه‌های مختلف و طرح‌های گوناگون مبادرت شود، نباید این اعتبارات برای دایر کردن زمین‌های بایر هزینه شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی پروژه‌های تعریف شده در زمینه احیای دریاچه ارومیه را اولویت‌دار دانست و بیان داشت: نمایندگان مردم استان به ویژه ارومیه در این زمینه و بر ضرورت اجرای طرح‌های مختلف تذکر داده و پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند، تا اقدامات عاجل در این راستا سریع‌تر انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای احیای دریاچه ارومیه باید از عوام‌فریبی دست کشید، بیان داشت: اقدامات روشن، موثر و قابل اجرا آغاز شده و باید مردم را در ارتباط با روند اجرایی کردن این پروژه‌ها آگاه کرد، همچنین از سیاسی کردن موضوع دریاچه ارومیه باید خودداری شود.

قاضی‌پور با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در این زمینه بیان داشت: باید از تخصص و دانش کارشناسان حداکثر استفاده را کرد تا در نهایت این ثروت ملی و زیست‌بوم بین‌المللی از شرایط بحرانی خارج شده و حیات و زیبایی خود را بازیابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.