معاون سابق رئیس‌جمهور عراق در دیدار با علی‌اکبر ولایتی با اشاره به تحولات منطقه گفت: هیچ عقلی متصور نمی‌شد که ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان شناخته شود و بتواند معادله‌ای بزرگ را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "عادل عبدالمهدی" معاون سابق رئیس‌جمهور عراق در دیدار با "علی‌اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روابط فی‌مابین میان ایران و عراق اظهار داشت: بسیار مفتخریم به آشنایی با جمهوری اسلامی ایران و در دوران مختلف توانسته‌ایم دیداری را درباره موضوعات مختلف با یکدیگر داشته باشیم.

وی با اشاره مشکلات موجود در میان عراق در زمان صدام تصریح کرد: در بطن این دشواری‌ها مسائل بسیار بزرگی پدید آمد که هیچ کسی متصور نمی‌شد که ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان شناخته شود و بتواند معادله بزرگی را در این میان رقم بزند.

معاون سابق رئیس‌جمهور عراق ادامه داد: به برکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) توانسته‌ایم ده‌ها کتاب را منتشر کنیم که تاثیرات بسیار گسترده‌ای از خود به جای گذاشت.

عادل عبدالمهدی افزود: در زمانی که به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کردم برای انجام فعالیت‌های فکری- تبلیغاتی بود و آیت‌الله سید باقر حکیم در کردستان عراق نقش بسیار گسترده‌ای را در این میان ایفا کرد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ممانعت از افزایش قدرت ایران در منطقه گفت: کشور عراق بعد از سرنگونی صدام روز به روزقدرتمندتر می شود و دشمنان همواره تلاش داشتند از تا از طریق صدام و به راه انداختن جنگ جلوی جمهوری اسلامی را بگیرند اما در نهایت تمامی تلاشهایشان با شکست مواجه شد البته هم اکنون در تلاش برای ممانعت از رشد و پیشرفت عراق هستند ان شالله و قطعا موفق نخواهند شد.  
 
معاون سابق رئیس جمهور عراق با اشاره به آخرین وضعیت عراق در پرتو تحولات اخیر گفت: کشور عراق نقش بسیار مهمی را در پاسداری از صلح و ثبات در منطقه ایفا می کند.
 
وی به جنگ تروریسم در عراق اشاره و تصریح کرد: تلاش عراق برای ایجاد وحدت میان مسلمانان است تا مراحل نظام سازی هم به نوعی طی شود.
 
عبدالمهدی با بیان اینکه به منظور شرکت در مجمع جهانی اهل بیت به ایران سفر کردم، ابراز امیدواری کرد با ترجمه نشریات اهل بیت و هم چنین انجام کارهای فرهنگی گام های موثری در این حوزه برداشته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ادامه این دیدار علی اکبر ولایتی گفت: گروه معترض القاعده و افراطیون در عراق که امروز رو در روی عراق ایستاده اند به جای این که تهدیدی برای این کشور باشند در حال فرو رفتن در یک باتلاقند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بیان داشت در هیچ کشوری چنین امکانی وجود ندارد که این گونه در محاصره دولت قوی قرار بگیرند و البته آن ها برای خود آینده ای نخواهند داشت جز این که به سمت اضمحلال بروند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، عراق ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار