وزير علوم در مراسم تقدير از برگزيدگان المپياد علمي دانشجويي گفت:‌ با همكاري معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور الگوهايي از چين را براي بازگشت نخبگان خارج از كشور مطالعه كرديم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، فرجي دانا وزير علوم با بيان اين مطلب در جمع اصحاب رسانه بيان داشت: تحريم‌هاي ظالمانه كاستي‌هايي را ايجاد كرده ولي نخبگان كشور كه از بيرون به ايران مي‌نگرند توانمندي‌هاي ما را كم مي‌بينند كه اميد است سياه‌نمايي وسايل ارتباط جمعي خارجي كم شده و شفاف سازي شود.

وي با بيان اينكه بنياد ملي نخبگان وظايفي را در قبال المپيادها دارد،‌ افزود: در اين خصوص تسهيلاتي را براي خدمت سربازي آنها نيز ارائه خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه كارآفرينان و دارندگان صنعت نيز بايد براي استفاده از نخبگان خارج از كشور برنامه‌اي داشته باشند،‌ تصريح كرد:‌ براي بازگشت نخبگان به كشور و دلگرم شدنشان اقتصاد دانش بنيان لازم است و به فكر برنامه ريزي سيستماتيك براي كاهش مهاجرت‌ها هستيم.

به گفته فرجي دانا بايد امكاناتي فراهم شود تا مسير بازگشت نخبگان هموارشده و براي ماندگاري در كشور از نظر امكانات رفاهي در مضيقه نباشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانش ، بنیان ، ارتباط ، توانمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.