مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری قم، گفت: با توجه به پرت بالای آب در روستاها، 1000 کیلیومتر شبکه آبرسانی روستایی در قم فرسوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، عبدالحمید توکلی بینا روز سه شنبه 17 دی در جمع خبرنگاران یکی از برنامه های مهم را صلاح و توسعه شبکه آبرسانی دانست و عنوان کرد:تاکنون بیش از 110 کیلومتر از شبکه آبرسانی اصلاح شده و شبکه آب و فاضلاب توسعه یافته است.

وی تصریح کرد:با وجود مشکلات اقتصادی، کمبود اعتبارات و تحریم های اخیر با عنایت خداوند بخش قابل توجهی از پروژه های آب و فاضلاب در استان قم با پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

وی در خصوص آبرسانی به روستاها نیز بیان داشت:از میان 220 روستا در استان قم 154 روستا آرسانی شده است و سایر روستاها که از تعداد خانوار کمتری برخوردار می باشد توسط خیرین و جهاد آب مورد یناز تامین شده است.

توکلی بینا از افتتاح مخازن ذخیره آب مسکن مهر خبر داد و خاطرنشان کرد:یکی از اقدامات شرکت آبفای ساخت مخازن مسکن مهر در پردیسان با ظرفیت 40 هزار متر مکعب می باشد که با توجه به اتمام عملیاتی اجرایی به زودی افتتاح می شود.

وی افزود:از میان 120 کیلومتر شبکه آبرسانی در این بخش 86 کیلومتر در قالب مسکن مهر اجرایی شده همچنین با تعامل های انجام شده بخش قابل توجهی از آبرسانی در پردیسان به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری قم در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت مصرف آب را یکی از موضوعات مهم در جهت کاهش مصرف برشمرد و عنوان کرد:در سال گذشته 88 میلیون لیتر مربع در قم آب مصرف شده است که 8 درصد افزایش مصرف را نشان می دهد در حالی که تولید و تصفیه آب روند پرهزینه ای را به دنیال دارد و باید مدیریت مصرف در جامعه تبیین شود.

توکلی بینا تصریح کرد:یکی از برنامه های انجام شده رد رابطه با خانواده های پرمصرف نصب کنتورهای هوشمند می باشد که می تواند به صورت خودکار وضعیت مصرف این مشترکان پرمصرف را کنترل کند.

وی با اشاره به وجود 1000 کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده در روستاها گفت:در سال گذشته 20 کیلومتر از شبکه روستایی با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 450 میلیون تومان اصلاح شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه پرت آب در روستاها بسیار بالا می باشد و 78 درصد این میزان آب به مصرف غیر شرب می رسد، اظهار کرد: مشترکین روستایی تنها 20 درصد از هزینه های آب را پرداخت می کنند همچنین با توجه به مطالبات شرکت آب از مصرف کنندگان و پرت آب در سال 91 مبلغ 7/92 میلیارد تومان زیان انباشته و طلبی به میزان 17 میلیارد تومان مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم در ادامه پیرامون یکی از برنامه های این شرکت عنوان کرد:به زودی کلنگ سومین تصفیه خانه اضطراری قم به زمین می خورد که این تصفیه خانه با ظرفیت 600 لیتر بر ثانیه با اعتبار 25 میلیارد ریال به زمین می خورد.


 

برچسب ها: قم ، هزار ، کیلومتر ، شبکه ، اب ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.