وزیر کشور از برگزاری دومین گردهمایی استانداران سراسر کشور دراسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه اولین نشست استانداران کشور که صبح امروز(سه‌شنبه) در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اولین نشست استانداران کشور مباحث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با حضور رئیس‌جمهور و برخی وزرا مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه از استانداران خواسته شده تا هماهنگی‌های لازم را برای پیشبرد اجرای سیاست‌ها داشته باشند، اضافه کرد: در این جلسه وضعیت بودجه و عملکرد آن توسط وزرای دعوت‌شده مورد بررسی قرار گرفت همچنین وزیر اقتصاد نیز بحث تورم و نقدینگی در کشور را مطرح کرد و در مجموع جلسه خوبی برگزار شد.
 
رحمانی فضلی اظهار داشت: استانداران مطالب مختلفی را با وزرا مطرح کردند و لذا امیدواریم این تبادل نظر بتواند ما را در مسیر منطقی‌تر برای حل مشکلات مردم قرار دهد.
 
وزیر کشور با اعلام اینکه جلسه بعدی همایش استانداران اسفندماه برگزار خواهد شد، بیان داشت: سعی ما این است که دستور، موضوع و برنامه مشخصی داشته و در هر برنامه‌ای تصمیمات خاص درباره آن موضوع را اتخاذ کنیم.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه استانداران، سرداران جبهه تدبیر، امید و اعتدال در استان‌ها هستند، تصریح کرد: بایستی تمام سیاست‌های عمومی دولت در این استان‌ها پیگیری شود چرا که آن‌ها سطح تماس دولت با مردم هستند و نقش استانداران در پیشبرد سیاست‌ها بسیار مهم و قابل توجه است.
 
رحمانی فضلی همچنین درباره افزایش اختیارات استانداران اضافه کرد: تاکنون در این باره هیچ صحبتی نشده است اما چنین بحثی را در قالب لایحه به دولت خواهیم برد و در برنامه ششم نیز حضور جدی خواهیم داشت.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه از استانداران خواسته‌ایم در برنامه ششم با رویکرد توازن و تعادل منطقه‌ای نقش پررنگی را ایفا کنند، افزود: نگاه دولت این است که به مناطق و استان‌ها توجه بیشتری شده و از ظرفیت و توان‌های آن‌ها بیشترین استفاده شود.
 
رحمانی‌فضلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استانی شدن بودجه گفت: فعلا روال بودجه در کشور به گونه‌ سابق است منتهی با اختیارات بیشتر در ردیف متمرکزی دیده شده است و امیدواریم با توجه به مسیر اجرایی بودجه همچنین با همکاری و هماهنگی که با سازمان مدیریت خواهیم داشت، سهم بیشتری را برای استان‌ها دریافت کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: بودجه‌هایی که در کشور اختصاص داده می‌شود نهایتا در سطح استان‌ها هزینه خواهد شد اما نحوه اجرای بودجه‌ها مهم است که این مهم بایستی با نظارت مدیران استانی انجام پذیرد.
 
وزیر کشور در پایان درپاسخ به سوالی درباره معرفی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: استاندار خراسان رضوی تاکنون تعیین نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار