آژانس امنيت ملي آمريکا با دستکاري کابلهاي زيردريايي ، تماسهاي تلفني و اينترنتي را شنود و رصد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه پنج تلويزيون فرانسه(TV5monde)، پس از رسوايي‌هاي مرتبط با افشاگريهاي ادوارد اسنودن و پخش خبرهايي در خصوص وجود تراشه هاي جاسوسي در گوشيهاي آيفون اپل، اعلام شد آژانس امنيت ملي آمريکا با  دستکاري کابلهاي  زيردريايي ارتباطات تلفني و اينترنتي را ذخيره کرده است. 

از اروپا کيلومترها کابل  فيبر نوري از مسير درياي مديترانه، درياي سياه و اقيانوس هند عبور داده شده تا به سنگاپور رسيده است. اين کابل امروزه چهار قاره را به هم متصل مي کند. 

همه ارتباطات اينترنتي اروپا به آسيا از اين کابل عبور داده شده است. اما مشخص شده است آژانس امنيت ملي آمريکا به طور غيرقانوني اين اطلاعات  را به کمک نرم افزارهاي  جاسوسي جمع آوري کرده است. 

ژان فرانسوا دوبوز کارشناس امنيت سايبري گفت : هدف دريافت و تجميع برخي اطلاعات است تا در مرحله  بعدي بتوان اطلاعات جمع آوري شده را در چارچوب اين رصد ها به کمک سيستمهاي مختلف ، دسته بندي و طبقه بندي کرد.اوپراتورهاي ارائه خدمات اينترنت در فرانسه تصميم گرفته اند  شکايت کنند.

يک و نيم ميليون کيلومتر کابل زير دريايي در جهان در حال حاضر وجود دارد. نود و نه درصد از اطلاعات اينترنت جهان از اين فيبرهاي نوري مي‌گذرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار