سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان این که لایحه بودجه 93، 6 الی 7 بهمن به صحن علنی می‌رود گفت: دولت برای اولین بار بودجه 7 دستگاه اجرایی را به صورت عملیاتی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،"غلامرضا کاتب" سخنگوی کمیسیون تلفیق، در سومین نشست خبری خود با خبرنگاران پارلمانی، به تشریح آخرین وضعیت لایحه بودجه سال 1393 کل کشور پرداخت.  
 
وی ابتدا به تصویب این لایحه در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: لایحه مذکور عصر روز گذشته با 39 رای موافق، 5 رای مخالف و 1 رای ممتنع تصویب شد، که خوشبختانه برای اولین بار لایحه بودجه با 87 درصد آرای نمایندگان به تصویب رسید.  
 
کاتب ادامه داد: دلیل تصویب لایحه بودجه با چنین رای بالایی داشتن ویژگی‌هایی از جمله شفافیت متن لایحه است.
 
نماینده گرمسار تصریح کرد: دولت برای اولین بار برای 7 دستگاه اجرایی بودجه عملیاتی ارائه کرده و هم چنین گزارش عملیاتی شدن 27 دستگاه اجرایی دیگر را به مجلس ارائه کرده است.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه گفت: همچنین برای اولین بار ردیف‌های بودجه‌ای متفرق در لایحه بودجه نیز کاهش یافته است، به‌طوری که در این عرصه شاهد کاهش 22 درصدی هستیم.  
 
وی افزود: جهت‌گیری دولت برای انجام تکالیف بودجه از دیگر نکات مهمی است که باید به آن اشاره شود.
 
کاتب در ادامه تصریح کرد: اتاق بازرگانی در آخرین جلسه کمیسیون تلفیق چند تقاضا داشت که پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله این خواسته‌هاست چرا که دولت حدود 10 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.  
 
وی تاکید کرد: اگر میزان عملکرد بودجه تملک دارایی‌ها در سال 93 همانند سال 92 باشد صرفا باید درآمدها به پیمانکارها تعلق گیرد چرا که در سال 92 یازده هزار میلیارد تومان درآمد تملک دارایی‌ها پیش‌بینی می‌شود.  
 
کاتب استفاده درست از صندوق توسعه ملی را از خواسته‌های اتاق بازرگانی دانست و گفت: 52 میلیارد دلار منابع نفتی به صورت ارزی در این صندوق وجود دارد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه خاطر نشان کرد: کمیسیون تلفیق در اولین بخش بررسی درآمدی لایحه بودجه 93 به درآمدهای مالیاتی رسیدگی می‌کند.  
 
وی بررسی مالیات نقل و انتقالات سهام را از جمله مواردی دانست که در این موضوع به آن‌ها رسیدگی می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: لایحه بودجه سال 1393 کل کشور6 الی 7 بهمن به صحن علنی ارجاع خواهد شد.  
 
این در حالی است که وی پیشتر از ارائه لایحه بودجه 93 کل کشور به صحن علنی در روزهای 8 و 9 بهمن خبر داده بود با این اوصاف لایحه مذکور دو روز زودتر به صحن علنی ارجاع خواهد شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: لایحه ، بودجه ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار