عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی طرح آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت خبر دادوگفت: طرح آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت در کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت براصل44 قانون اساسی در حال بررسی است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ موسی الرضا ثروتی درباره موضوع خرید و فروش سهام عدالت ،افزود: برای آزاد سازی معاملات سهام عدالت مقرر شده بود که ابتدا اصل مبلغ سهام عدالت از محل سود سالیانه آن تسویه شود، البته اقشار آسیب پذیر مانند خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از تخفیف 50 درصدی در این زمینه برخوردار هستند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس تنها با آزاد سازی خرید و فروش بخشی از سهام عدالت که اصل مبلغ سهام آن تسویه شده موافق است، بطور مثال در صوریتکه به خانواده‌ای معادل چهارمیلیون تومان سهام ارائه شده باشد آن خانوار تنها مجاز معامله آن بخش از سهام است که مبلغ آن تسویه شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره مکانیزم آزاد سازی سهام عدالت گفت: یکی از راهکارها برای خرید و فروش سهام عدالت ارائه آن در بورس است بنابراین در صورت مهیا شدن شرایط آزاد سازی معاملات این سهام، خانوارها می توانند در بازار عرضه و تقاضا سهام خود را به فروش رسانند.

وی با اشاره به طرح نمایندگان مجلس در خصوص آزاد سازی سهام عدالت گفت: براساس طرحی که در کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت براصل 44 قانون اساسی در حال بررسی است خرید و فروش آن بخش از سهام عدالت که اصل مبلغ آن تسویه شده، آزاد میشود.

ثروتی افزود: اگر نمایندگان مجلس بخواهند طرح آزادسازی معاملات سهام عدالت را سریعتر مورد بررسی قرار دهند باید در این خصوص 50 امضا جمع شود تا این طرح در اولویت کاری قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره نظر دولت و وزیر اقتصاد در خصوص آزاد سازی سهام عدالت گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم دولت و وزیر اقتصاد و امور دارایی با کلیات موضوع آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت موافق هستند./س

برچسب ها: خرید ، فروش ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.