نیویورک تایمز گزارش داد، ایران به مثابه جزیره‌ای با ثبات در منطقه است در حالیکه آمریکا گزینه چندانی برای محکم کردن جای پای خود در منطقه با توجه به ناآرامی ها ندارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز ، نفوذ آمریکا در حال کاهش در منطقه است در حالیکه ایران که قطب اصلی شیعه در منطقه محسوب می‌شود، نقش پرقدرتی در منطقه دارد . 

این روزنامه آمریکایی همچنین به نقل از کارشناسان نوشت : ایران به مثابه یک جزیره با ثبات در منطقه‌ای که با اعتراضات خشونت‌آمیز، درگیری‌های فرقه‌ای، بمب‌گذاری های انتحاری مواجه است،‌می باشد.

نیویورک تایمز در ادامه افزود، در حالی که دولت‌ اوباما  از قدرت بالقوه ایران به مثابه  یک بازیگر بانفوذ در مسایل منطقه‌ای از افغانستان تا سوریه آگاه است، اما ایرانی‌ها بر مذاکرات هسته‌ای متمرکز شده‌اند و از نظر آنها همکاری در سایر زمینه‌ها بستگی به بحث‌های هسته‌ای دارد.

بر اساس این گزارش، ایران در حال نمایش تصویری از خود به مثابه عقلانیت است.

نیویورک تایمز افزود: در همین حال منتقدان سیاست خارجی آمریکا می‌گویند که دولت اوباما در رویکرد خود نسبت به ایران  به ضرر متحدان سنتی خود بویژه عربستان سعودی و اسرائیل عمل می‌کند. کارشناسان مدعی هسنتد که ایران استراتژی هوشیارانه‌ای از طریق استفاده از آمریکا برای تضعیف بزرگترین رقیب منطقه‌ای خود، یعنی عربستان سعودی به کار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار