مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان با تاکید براینکه کاراته از رشته های افتخارآفرین ورزش ایران است، گفت: تلاشم را برای سرعت بخشیدن به حرکت روبه جلوی کاراته کشور رشته انجام خواهم داد.

مدیرکل امورمجلس وزارت ورزش و جوانان با تاکید براینکه کاراته از رشته های افتخارآفرین ورزش ایران است، گفت: به عنوان عضو هیات ريیسه این فدراسیون، تلاشم را برای سرعت بخشیدن به حرکت روبه جلوی کاراته کشور رشته انجام خواهم داد.
 
"میرحسین سیدزاده" عضو هیات ريیسه فدراسیون کاراته و دارای دکترای تخصصی مدیریت آموزش عالی است و در دوران جوانی در رشته بسکتبال فعالیت جدی داشته است. وی سال ها به عنوان رییس هیات های بسکتبال، والیبال و پینگ پنگ آذربایجان شرقی فعالیت کرده است.
 
مدیرکل امورمجلس وزارت ورزش و جوانان روز سه شنبه با حضور در فدراسیون کاراته نشستی را با علیرضا سمندر و محسن آشوری برگزار کرد.
 
وی در جریان این نشست اظهار کرد: ابتدا باید از علیرضا سمندر، مسوولان وزارت ورزش و جوانان تشکر کنم که به من اعتماد کرده تا بتوانم درهیات رئیسه فدراسیون پرمدال کاراته حضور داشته باشم.
 
سید زاده که به تازگی عضو هیات رئیسه فدراسیون کاراته شده است در مورد موفقیت تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی، گفت: این رشته علاقه مندان و پتانسیل زیادی دارد و کمک خواهیم کرد تا به سرمنزل مقصود برسد.
 
وی در مورد نداشتن سالن اختصاصی برای این رشته، اظهار داشت: چنانچه طرح های ما به تصویب برسد به طور یقین سالن و محل مناسبی را در اختیار این رشته ورزشی قرار می دهیم.
 
عضو هیات رئیسه فدراسیون کاراته ادامه داد: همچنین طرحی تصویب شده است که قهرمانان می توانند پس از گذراندن دوره آموزشی، خدمت وظیفه خود را در اختیار تیم های ملی و فدراسیون ها باشند.  
 
وی تصریح کرد: می خواهیم شرایطی را در کاراته و تمامی رشته ها در وزارتخانه ایجاد کنیم تا ورزشکاران دغدغه مسایل مالی را برای زندگی خود نداشته و فقط به دوران قهرمانی فکر کنند.
 
این مقام مسوول در مورد شرایط مالی ورزش کشور، اظهار داشت: درلایحه بودجه سال 93 نسبت به سال گذشته با 47 درصد کسری در اعتبارات عمرانی روبرو هستیم اما این آمار در اعتبارات هزینه 21 درصد رشد داشته است.
 
وی با تاکید براینکه این اعتبارات به صورت کامل در اختیار قرار نمی گیرد، عنوان کرد: هم اکنون حدود 3 هزار طرح عمرانی نیمه تمام در بخش های فرهنگی و ورزشی داریم که برای تکمیل آن هزینه 6 هزار میلیاردی نیاز است.
 
سیدزاده در خصوص نیازهای مردم شهرهای مختلف گفت: جوانان شهرها و روستاها خواهان طرح های جدیدی برای ایجاد استخر و سالن سرپوشیده، چمن مصنوعی و طبیعی هستند که این خواسته، حق آنان است و از سوی نمایندگان مجلس پیگیری می شود.  
 
مدیرکل امورمجلس وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای تامین کمبودهای مالی ورزش کشور انجام شده است، گفت: حدود 25 طرح را به مجلس ارائه کرده ایم و در آن اعتباراتی را برای پیشکسوتان، قهرمانان، فدراسیون ها و طرح های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته ایم که دراین زمینه شرایط طرح های نیمه تمام عمرانی نیز دیده شده ست.
 
وی در مورد نقش تاثیر گذار ورزش در شادابی جامعه و جوانان گفت: در مجلس شورای اسلامی فراکسیون های ورزش، جوانان و خانواده وجود دارد که علاقه مند به کمک برای پیشبرد برنامه های جوانان هستند و باید در این زمینه ابتدا بودجه لازم را تامین کنیم.
 
وی گفت: مولف های اصلی در اندازه گیری امید به زندگی، سلامت، دانش و اقتصاد است و با سلامت است که می توان به سوی تعالی حرکت کرد و یکی از مهمترین مسایل رسیدن به سلامت روی آوردن به ورزش است.
 
 مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: برای تبدیل شدن استعدادها به موفقیت باید سرمایه گذاری صورت بگیرد و ورزشکاری که می خواهد به پیروزی برسد باید ابتدا بتواند رشته خود را پس از چند سال معماری کند، ذهن خلاق داشته باشد و از تلفیق این دو مساله برای خودش استراتژی و راهبرد داشته باشد.  
 
سیدزاده در خصوص نحوه پرداخت بودجه به فدراسیون ها، عنوان کرد: وزارت ورزش رویکرد جدیدی برای پرداخت بودجه به فدراسیون ها دارد. خوشبختانه معاون منابع انسانی و پشتیبانی وزارتخانه از اهالی ورزش است و قرار شد براساس برنامه و فعالیت فدراسیون ها به آنان بودجه داده شود.
 
وی در مورد طرح های نیمه کار بزرگ همچون ورزشگاه نقش جهان اصفهان خاطرنشان کرد: در این طرح، چندین هکتار زمین وجود دارد که چندی است مدعی پیدا کرده و معتقدم نیاز به هکتارهای اضافی نیست و می توان آنرا در همان مساحت موجود راه اندازی کرد.سند هر ساخت و ساز ورزشی باید به نام وزارت ورزش ثبت شود که این مساله در مورد ورزشگاه نقش جهان انجام نشده و مشکل ایجاد کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، کاراته ، ورزش ، موفقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار