رئيس دانشگاه علوم اسلامي رضوي گفت: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود و در دانشگاه علوم اسلامي رضوي نيز، پژوهش محوري، اولويت اصلي است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،
حجت الاسلام و المسلمين فرزانه اظهار کرد:موفقیت و توسعه پژوهش در دانشگاه ها و حوزه هاي علميه نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی است و آنچه در سالهاي پس از تاسيس دانشگاه علوم اسلامي رضوي دنبال شده، مبتني بر اين اصل بوده است.

وي تصريح كرد: در دانشگاه علوم اسلامي رضوي تاكنون 79 عنوان كتاب چاپ اول در 85 جلد و 229 عنوان كتاب چاپ مجدد، توليد و به قشر فرهيخته كشور عرضه شده است.

وي شمارگان كتب منتشره را 416 هزار و 540 نسخه ذكر كرد و گفت: بيش از 40 طرح پژوهشي كلان در مركز پژوهش دانشگاه به انجام رسيده كه دروس من «جواهرالكلام»، «جريان‌شناسي تفسير نگاريهاي فقهي»، «سلسله مباحث اقتصاد در سبك زندگي اسلامي»، «آيات محكم و متشابه از منظر قرآن و حديث»، «نظم آسماني قرآن»، «نظريه عمومي قصد جنايي (ترجمه)»، «اسباب نزول و منطق گزاره‌ها» از جمله آنهاست.

وي خاطرنشان كرد: در مجلات علمي- پژوهشي دانشگاه، تا كنون 432 مقاله منتشر شده كه 80 مقالة آن از اساتيد و دانشجويان دانشگاه بوده است.

فرزانه افزود: 679 مقاله از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در مجله علمي- ترويجي «پژوهشهاي اجتماعي اسلامي» (انديشه حوزه)كه از غني ترين مجموعه هاي پژوهشي است، به چاپ رسیده است.

رئيس دانشگاه علوم اسلامي رضوي ادامه داد: طي سال هاي پس از تاسيس اين دانشگاه20 مورد نشستهاي علمي و تخصصي برگزار، 69 مقاله و26 كتاب توسط اعضاي هيئت علمي منتشر و 42 مقاله نيز توسط اعضاي هيئت علمي در همايش‌هاي ملي و بين المللي ارائه شده است.

وي افزود: 27 رتبه در مقالات قرآني كسب كرده ايم و 27 كتاب چاپ اول و 93 عنوان كتاب با موضوع قر‌آن و حديث به زيور طبع آراسته شده است.

رئيس دانشگاه علوم اسلامي رضوي بيان داشت: 39 عنوان از منشورات و محصولات پژوهشي دانشگاه در جشنواره‌هاي علمي كشوري و استاني حائز 60 رتبه گرديده‌اند كه از آن جمله مي‌توان به رابطه سببيت در حقوق كيفري، اخلاق اقتصادي از ديدگاه قرآن و حديث، اخلاق اقتصادي از ديدگاه قرآن و حديث، اخلاق اقتصادي از ديدگاه قرآن و حديث، آسيب‌شناسي فهم حديث، فقيهان امامي و عرصه‌هاي ولايت فقيه و جريان شناسي تفاسير فقهي اشاره كرد./س

برچسب ها: پژوهش ، الویت ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.