سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: شهرهای افغانستان علاقمند به استفاده از تجربه‌های مدیریت شهری مشهد هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، محمد امین صدیقی در دیدار با شهردار مشهد با بیان این مطلب افزود: شهرداری مشهد با شهرداری‌های شهرهای مختلف افغانستان مانند هرات و مزار شریف جلسات و همکاری‌هایی داشته است که لازم است این همکاری‌ها ادامه و افزایش یابد.

وی اظهار کرد: همه سازمان‌های مشهد از جمله شهرداری در طول مدت سال‌های گذشته رافت اسلامی و عطوفت خود را نسبت به مهاجرین افغانی به کار بسته‌اند که این مهم در خور توجه و شایسته تشکر است.

سرکنسول افغانستان در مشهد ادامه داد: ملت افغانستان خود را جدا از مردم ایران نمی‌داند چون مشترکات فرهنگی و مذهبی زیادی بین این دو ملت وجود دارد و همین امر باعث مهاجر شدن و پناهنده شدن افغانی‌ها به ایران شده است.

محمد امین صدیقی شرایط موجود را برای بازگشت مهاجران به کشور خود مناسب ندانست و عنوان کرد: مهاجران افغانی می‌خواستند بعد از پایان جنگ در این کشور به وطن خود بازگردند اما با وجود اینکه ۱۲ سال از استقرار حکومت جدید در این کشور می‌گذرد هنوز شرایط مناسبی برای بازگشت این تعداد زیاد از مهاجران فراهم نشده است.

وی گفت: شهرهای افغانستان دارای ظرفیت‌هایی برای همکاری با دومین کلانشهر ایران هستند که باید در مسیر استفاده از این ظرفیت‌ها گام برداریم.

سرکنسول افغانستان در مشهد با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از صادرات ایران به افغانستان سهم خراسان رضوی بوده است، افزود: قرار بود در سال جاری میزان صادرات ایران به افغانستان حدود ۳۰ درصد افزایش یابد که این روند به کندی گراییده بود و دو ماه است که دوباره رونق گرفته است.

وی از شهردار مشهد دعوت کرد تا با حضور در شهرهای افغانستان زمینه همکاری‌های بیشتر میان مشهد و شهرهای این کشور را فراهم سازد.

 

برچسب ها: شهرداری ، مهد ، مدیریت ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.