مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي با بیان اینکه مساحت 2 هزار و 121هكتار از اراضي ملي و دولتي براي طرح هاي كشاورزي و غير كشاورزي (صنعتي ) مكانيابي و استعداد يابي شده است گفت:كه از اين ميزان مساحت 775 هكتار جهت طرح هاي كشاورزي و مساحت 78 هكتار جهت طرح هاي غير كشاورزي به سازمان جها د كشاورزي (مديريت امور اراضي ) و مساحت 238هكتارجهت طرح هاي اجرايي سایر دستگاهها تخصيص داده شده است.

ا 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،

صابری با بیان اینکه کمیته استعداد یابی و بهره برداری اراضی از نيمه سال 85 دراستان کار خود را آغاز کرده است،افزود:این کمیته بر اساس فرآیندی علمی اراضی ملی را استعداد یابی کرده و بهترین کاربری برای این نواحی اعم از جنگلی، مرتعی، باغی و غیره را تعیین می کند.

وی خاطرنشان کرد:بر اساس قوانین جاری، اراضی ملی برای اجرای طرح های کشاورزی و دامپروری و غیرکشاورزی براساس دستورالعمل واگذاری بصورت اجاره به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شود.

صابری تصریح کرد:گستره حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي دو ميليون و 33 هزار و 36 هكتار است كه از اين وسعت يك ميليون و 400 هزار هكتار مرتع، بيش از 183 هزار هكتار بيابان و 434 هزار و 550 هكتار جنگل است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.