مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: خرید سبد سهام تا اندازه قابل توجهی ریسک در سرمایه‌گذاری را به حداقل می‌رساند.

وحید جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: افراد مبتدی و سرمایه‌گذاران تازه کار چنانچه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به حوزه بورس وارد شوند، تا اندازه قابل توجهی ریسک در سرمایه‌گذاری را پایین آورده و احتمال موفقیت خود را بالا می‌برند.

وی با اشاره به اینکه برای خرید سهام مبلغی به عنوان حداقل و حداکثر مشخص نشده است، اضافه کرد: افراد علاقه‌مند به این مقوله می‌توانند با هر مبلغ سرمایه‌ای که در اختیار دارند به بورس وارد شوند، ولی برای جلوگیری از متضرر شدن و تصمیم‌گیری مناسب باید بعد از مطالعه و مشورت با افراد صاحب‌نظر نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.

جوادی با خطاب قرار دادن سرمایه‌گذاران مبتدی، آنها را نسبت به اینکه تحت تاثیر نوسانات و هیجانات قرار نگیرند، توصیه کرد و بیان داشت: هر کس با تکیه بر قدرت تعقل و مشورت با افراد مطلع باید در بورس گام بردارد، به طوری که ضمن پرهیز از خرید تک سهم نسبت به خریداری سبد سهام مبادرت کنند.

وی این تصور را که «برخورداری از دانش سیاسی یک ضرورت جدی و لازمه موفقیت در بورس است»، یک دیدگاه اشتباه دانست، ادامه داد: در این که بورس دماسنج اوضاع اقتصادی و سیاسی هر کشور است، تردید وجود ندارد، ولی داشتن علم اقتصاد در این زمینه حرف اول را می‌زند.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فاکتورهای مختلفی در رشد و پس‌رفت بورس تاثیر دارد، اظهار داشت: این حوزه متاثر از سیاست‌های کلان کشور است، ولی اقشار مختلف جامعه می‌توانند از طریق بالا بردن معلومات اقتصادی و مالی در بورس موفقیت‌های خوبی را کسب کنند./س

برچسب ها: سرمایه ، منطقه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.