سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تصمیم دارد روند تحویل موشک و هواپیماهای بدون سرنشین خود به عراق برای کمک به ارتش عراق در مبارزه با گروه‌های وابسته به القاعده را تسریع ببخشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه الیوم السابع ، "استیفن وارن"، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما در تحویل یکصد موشک دیگر از نوع "هلفایر سریعتر عمل می‌کنیم تا برای تحویل آن در بهار آینده آماده باشیم.

هلفایر نوعی موشک هوا به‌ زمین ساخت ایالات متحده آمریکا است که به عنوان یک موشک ضد زره با سامانه هدایتی شلیک در شرکت صنایع دفایی لاکهید مارتین طراحی و تولید شده است.

هلفایر علاوه بر کاربرد اصلی خود یعنی نابودی تانکهای دشمن علیه دیگر اهداف سطحی نیز قابل استفاده است. این موشک از توانایی حملات ضربتی دقیق برخوردار است و می‌توان آن را از روی سکوهای زمین پایه، دریاپایه و هواپایه شلیک کرد.

استیفن وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه افزود: واشنگتن به زودی با عراق بر سر توافقنامه استراتژیکی که ضامن از بین رفتن گروه‌های القاعده و قدرت گرفتن عشایری که با دولت عراق در مبارزه با تروریست‌ها همکاری می‌کند، است.

مسئولان نظامی آمریکا اعلام کردند که فروش این نوع سلاح‌ها بخشی از قراردادهای سابق بغداد و واشنگتن است که تاکنون 75 موشک هلفایر به دولت عراق در اواسط دسامبر تحویل داده شد.

علاوه بر این موشک ها، قرار است پهپادهای "اسکن ایگل" نیز به عراق تحویل داده شود. اسکن ایگل همان پهپادی است که ایران توانست در سال گذشته میلادی یک فروند از آن را به تسخیر خود درآورد.

ارتش عراق به تازگی عملیات گسترده ای را علیه القاعده در استان الانبار آغاز کرده و این به دلیل گسترش یافتن فعالیت های این شبکه تروریستی در عراق ظرف یک سال اخیر انجام می‌شود.

آمریکا به سبب آنکه عراق حاضر نشد در سال 2010 میلادی توافقنامه امنیتی را با واشنگتن امضا کند مجبور شد تمام نیروهای خود را از این کشور عربی خارج کند و اکنون تشدید فعالیت های القاعده در عراق بهانه ای شده تا آمریکا با ارسال جنگ افزارهای مختلف زمینه حضور مجدد خود را در این کشور مهیا کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار