تیم ملی فوتبال آرژانتین با فوق ستاره خود جام جهانی 2014 را جذابتر خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، نخستین حضور تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی به اولین دوره برگزاری این بازی ها یعنی سال 1930 که به میزبانی کشور اروگوئه برگزار شد باز می گردد. آرژانتین در همین سال با شکست 4 بر 2 مقابل میزبان، عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین تا کنون 15 بار در جام جهانی حضور داشته است که 10 دوره آن پیاپی بوده است و در سال های 1978 و 1986 توانسته مقام قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد و به همراه برزیل و اسپانیا تنها تیم هایی هستند که قهرمانیشان در خارج از خانه خود رقم خورده است.

آرژانتین تا کنون در 4 فینال جام جهانی حضور داشته است که حاصل آن 2 عنوان قهرمانی و 2 عنوان نایب قهرمانی بوده است.

در جام جهانی 1978 که به میزبانی خود آرژانتین برگزار شد این تیم موفق شد در فینال تیم ملی هلند را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد و برای اولین بار قهرمان این رقابت ها شود.

در جام جهانی 1986 نیز که به میزبانی کشور مکزیک بر گزار شد، آرژانتین توانست در فینال با نتیجه 3 بر 2 تیم ملی آلمان غربی را شکست دهد و دومین قهرمانی را کسب کند.

"دیگو مارادونا" اسطوره فوتبال این کشور است که در دوران بازی خواد بی رقیب بود و بازی های بسیار زیبایی را در خاطره مردم به جای گذاشته است و در یک بازی زیبا مقابل تیم ملی فوتبال انگلیس، با پشت سر گذاشتن 7 بازیکن انگلیس به دروازه این تیم رسید و توانست گلی بسیار زیبا را به ثمر برساند که سال ها بعد از سوی فبفا به عنوان زیباترین گل قرن انتخاب شد.

سالها بعد آرژانتین باز هم فوق ستاره ای را به دنیای فوتبال معرفی کرد به نام "لیونل مسی" و این بازیکن امسال و در جام جهانی 2014 دومین جام جهانی خود را برای تیم ملی کشورش بازی خواهد کرد.

لقب آرژانتین "آسمان آبی و سفید" است.

تركيب اوليه آرژانتين در جام جهانی

آلخاندرو سابيا سرمربي تيم ملی آرژانتين فهرست بازيکنان اين کشور را برای حضور در جام جهاني 2014 معرفي کرد که به شرح زير است:

دروازه‌بانان: آگوستين اوريون (بوکاجونيورز)، سرخيو رومرو (موناکو)، ماريانو آندوجار (کاتانيا)

مدافعان: خوزه باسانتا (مونتري)، مارکوس روخو (اسپورتينگ)، پابلو زابالتا (منچسترسيتي)، اسکوئل گارای (بنفيکا)، فدريکو فرناندز (ناپولي)، هوگو کامپانيارو (اينتر)، نيکولاس اوتامندی (اتلتيک مينيرو)، مارتين دميکليس (منچستر‌سيتي)، گابريل مرکادو (ريورپلات) و ليساندرو لوپس (الغرافه)

هافبک‌ها: خاوير ماسکرانو (بارسلونا)، لوکاس بيگليا (لاتزيو)، فرناندو گاگو (بوکاجونيورز)، ماکسي رودريگز (نيواولد بويز) ، آنخل دی ماريا (رئال مادريد)، اور بانگا (نيواولد بويز)، ريکاردو آلوارز (اينتر)، آگوستو فرناندس (سلتاويگو)، انزو پرس (بنفيکا)، خوسه سوسا (آتلتيکو مادريد) و فابيان رينوآئو (کاتانيا)

مهاجمان: اسکوئل لاوتزي (پاري‌سن‌ژرمن)، گونسالو هيگواين (ناپولی)، ليونل مسي (بارسلونا)، سرخيو آگرو (منچسترسيتی)،رودريگو پالاسيو (اينتر) و فرانکو دی سانتو (وردربرمن)

آرژانتين در اولين ديدار خود در جام جهانی 2014 با بوسنی ديدار مي‌کند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار