تیم ملی فوتبال کلمبیا برای پنجمین بار باپه جام جهانی صعود کرده است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی کلمبیا یکی از تیم هایی است که تجربه کمی در جام جهانی دارد و تا کنون فقط 4 بار به این مسابقات راه پیدا کرده است که در سال های 1962، 1990، 1994 و 1998 بوده است.


بهترین نتیجه تیم ملی کلمبیا در جام جهانی، صعود به مرحله یک شانزذهم نهایی بوده است.


کلمبیا در سال ۱۹۹۶ به رده چهارم رده‌بندی فیفا رسیده که بهترین رکورد و نتیجه تیم ملی آن از ابتدا تاکنون بوده است.


حضور کلمبیا در جام جهانی برزیل بهانه‌ای شد تا زوایای این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

*کشور کلمبیا

کلمبیا شمال غربی‌ترین کشور آمریکای جنوبی است و با کشورهای برزیل، پرو و ونزوئلا هم مرز است که البته این کشور از طریق دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با پاناما هم مرز مشترک دارد این کشور چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی به حساب می‌آید که یک میلیون و 141 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. کلمبیا بعد از برزیل بیشترین جمعیت را در بین کشورهای آمریکای جنوبی داراست.

پایتخت این کشور بوگاتا است و مردم زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. سیمون بولیوار اولین رئیس جمهور کلمبیا به حساب می‌آید. در سال 1863 ایالات متحده کلمبیا ایجاد شد و این نام تا سال 1886 مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه این نام به جمهوری کلمبیا تغییر کرد.

این کشور بخشی از حلقه آتش اقیانوس آرام است که در مواقع محلی زلزله‌خیز و در معرض آتشفشان به حساب می‌آید. منطقه کوهستانی غرب این کشور نسبت به سایر مناطق کلمبیا مرتفع‌تر است و در جنوب شرق کلمبیا باران‌های حارّه‌ای باریده می‌شود.صادرات اصلی کلمبیا شامل کالاهای تولیدی، مواد نفتی، ذغال سنگ و قهوه است. کلمبیا با نزدیک به 45 میلیون نفر جمعیت از کشورهای پرجمعیت آمریکای لاتین بعد از برزیل و مکزیک به حساب می‌آید.

مهاجران آسیایی ساکن در در این کشور را افرادی از لبنان، اردن، سوریه،چین، ژاپن و کره‌شمالی تشکیل می‌دهند.

*فوتبال کلمبیا

تیم ملی فوتبال کلمبیا نماینده کشور کلمبیا در مسابقات بین‌المللی و آمریکای جنوبی است که زیر نظر فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند.
اولین بازی این تیم در 10 فوریه 1938 میلادی در برابر تیم ملی فوتبال مکزیک برگزارشده است. تیم ملی کلمبیا تاکنون در چهار جام‌جهانی فوتبال 1994،1990،1962،1998حضور داشته است و تا مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرده است.

کلمبیا در سال 1996 به رده چهارم رده‌بندی فیفا رسیده که بهترین رکورد و نتیجه تیم ملی آن از ابتدا تاکنون بوده است. تیم ملی فوتبال کلمبیا اولین دیدار رسمی خود را در سال 1938 با باخت مقابل مکزیک تجربه کرد. این تیم بهترین پیروزی خود را با برد 5 بر صفر مقابل آرژانتین بدست آورد.

بدترین شکست این کشور باخت 9 بر صفر مقابل برزیل در سال 1957 میلادی به حساب می‌آید.

سرمربی این تیم خوزه پکرمن است و بیشترین بازی ملی را کارلوس والدراما انجام داده است و بیشترین گل ملی را آرنولدو ایگواران زده است.


تركيب اوليه كلمبيا براي جام جهانی

لیست اولیه تیم ملی کلمبیا برای حضور در جام جهانی برزیل به شرح زیر است:

دروازه بانان

دیوید اوسپینا، فرید مندراگون، وارگاس

مدافعان

ماریو یپس، موسکوئرا، زاپاتا، والدس، پرئا، آلوارز، بالانتا، آریاس، زونیگا، آؤمو

هافبک ها

کارلوس سانچز، گوارین، آگیلار، رامیرز، کوئینترو، ایباربو،ادوین والنسیا، مخیا، رودریگز، تورس، کوادرادو

مهاجمان

موریل، گوتیرز، فالکائو، باکا، راموس، مارتینز

انتهای پيام/
برچسب ها: فوتبال ، کلمبیا ، فیفا ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار