کره جنوبی دیگر تیم صعودکننده از آسیا به جام جهانی است، این تیم در آخرین بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 در خانه خود از ایران شکست خورد و به عنوان دومین تیم گروه اول به جام جهانی راه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نحوه صعود کره جنوبی به جام جهانی کره جنوبی نیز دیگر تیمی بود که با حضور نیافتن در پلی اف کار خود را از دور اول گروهی و از گروه دوم با حضور تیم‌های لبنان، کویت و امارات آغاز کرد و با تیم لبنان راهی دور دوم گروهی شد.

این تیم برای راه یافت به جام جهانی باید به مصاف تیم‌های ایران، قطر، لبنان و ازبکستان می‌رفت، کره ای ها خیال می‌کردند آخرین بازی خود که میزبان تیم ایران بود را با پیروزی پست سر می‌گذاردند و به عنوان تیم اول به جام جهانی 2014 برزیل خواهند رفت، اما خیال آنها به واقعیت نرسید و این تیم در مرحله برگشت نیز مغلوب تیم ایران شد و پس از ملی پوشان کشورمان به عنوان تیم دوم گروه اول جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کردند.

نتایج مرحله مقدماتی کره جنوبی در مرحله اول گروهی:

کره جنوبی در اولین دیدار خود که میزبان تیم لبنان بود این تیم را با 6 گل، شکست داد و پیروز قاطع میدان شد اما در بازی بعد خود که در مقابل کویت انجام داد و آن بازی با نتیجه یک یک مساوی به پایان رسید.

در سومین بازی خود کره جنوبی 2 بر یک حریف خود امارات را شکست داد و در بازی برگشت که میهمان تیم امارات بود با نتیجه دو بر صفر از سد این تیم گذشت اما در دومین بازی برگشت خود در مقابل تیم لبنان 2 بر یک شکست خورد و اینبار مغلوب این تیم شد.

آخرین بازی کره جنوبی از مرحله اول دور مقدماتی در مقابل کویت انجام داد که توانست آن بازی را با 2 گل پیروز شود و گلی نیز دریافت نکند.

نتایج کره جنوبی در مرحله دوم گروهی:

در اولین بازی خود کره جنوبی که در مقابل قطر بازی داشت توانست با نتیجه 4 بر یک بر میدان پیروز شود.

در دومین بازی خود بازهم پیروزی قاطعانه در مقابل حریف خود داشت و توانست 3 بر صفر لبنان را شکست دهد.

اما در بازی بعدی خود کره جنوبی میهمان تیم ازبکستان بود که آن بازی مساوی شد و دو تیم امتیازات را بین خود تقسیم کردند و آن بازی با نتیجه 2-2 مساوی به پایان رسید.

در دور رفت که تیم ایران میزان تیم کره جنوبی بود کره با یک گل از ایران شکست خورد و بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم ایران به پایان رسید.

بازی دیگر کره جنوبی از مرحله دوم گروهی با قطر بود که در آن بازی کره جنوبی توانست در گل به میهمان خود قطر بزند و یک گل هم دریافت کرد. که در آخر آن بازی با نتیجه 2 بر یک به سود تیم کره پایان رسید.

در بازی برگشت که تیم کره میهمان لبنان بود امتیازات را بین خود تقسیم کردند و آن بازی یک-یک مساوی شد.

در بازی بعدی خود که مقابل تیم ازبکستان بود کره با اختلاف یک گل پیروز میدان شد.

اما در آخرین بازی که مهمترین بازی کره جنوبی به حساب می‌آمد که برای آنکه به عنوان تیم اول آ‌سیا به جام جهانی صعود کند باید ایران را در خانه خود شکست می‌داد که در آخر آن بازی که به میزبانی تیم کره انجام شد ایران با یک گل کره را شکست داد و به عنوان تیم اول به جام جهانی راه یافت و کره جنوبی به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی شد.

کره‌ای‌ها در سال 2013 در 15 مسابقه مقابل حریفان خود صف‌آرایی کردند که از این تعداد 4 پیروزی، 6 شکست و 5 تساوی برای این تیم شرق‌آسیایی به ثبت رسید.

تعداد دفعات صعود این تیم به جام جهانی 9 دوره می‌باشد که در سال‌های 1954،1968،1990،1994،1998،2002،2006،2010،2014 این تیم در جام جهانی حضور داشت.
بهترین عملکرد کره صعود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2002 و کسب عنوان چهارمی جهان بوده است.

در آخرین رده‌بندی فیفا در رده‌های 54 قرار داشت و بهترین جایگاهش در سال 2013 در رده‌ی 34 قرار گرفت و بدترین جایگاهش در سال 2013 در رده 58 بود.

بازیکنان مطرح تیم ملی کره شامل: سونگ یونگ کی،جاچئول کو هیونگ مین سون، دونگ ول جی، چویونگ پارک هستند.

سرمربیگری این تیم را چوی‌کانگ‌هی بر عهده دارد.

تیم ملی کره جنوبی در سال 2013 چندین بازی دوستانه داشت که به شرح زیر می‌باشد.

در یکی از بازی‌های دوستانه که به میزبانی تیم روسیه برگزار شد تیم کره 2 بر یک مقابل این تیم شکست خورد.

یکی دیگر از بازی‌های دوستانه این تیم مقابل تیم سوییس بود که آن بازی را پیروز شد و سوییس را 2 بر 1 شکست داد.

یکی دیگر از مهمترین بازی‌های دوستانه این تیم بازی در مقابل برزیل بود که در آن بازی کره جنوبی از برزیل دو گل دریافت کرد و با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم برزیل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار