"دیابت" می‌تواند روی قسمت‌های مختلف بدن اثر بگذارد، در این بین "پوست" نیز از دیگر اعضای بدن مستثنی نیست و درگیر مشکلات بسیاری می‌شود.

دکتر منصور نصیر کاشانی متخصص پوست‌ومو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران‌ گفت: تقریباً نیمی از بیماران دیابتی در زندگی خود به مشکلات پوستی ناشی از "دیابت" مبتلا می‌شوند.

وی گفت: این بیماری‌های پوستی در افراد غیر دیابیتی هم دیده می‌شود اما بیماران دیابتی بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

کاشانی مشکلات شایع پوستی در افراد دیابتی را اینگونه برشمرد: "عفونت‌های باکتریایی" و قارچی، خارش لکه‌های پوستی و تاول‌های پوستی از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که افراد "دیابتی" را درگیر می‌کنند.

این متخصص پوست افزود: وقتی قندخون بالا می‌رود، بدن مجبور به از دست دادن مایعات می‌شود در نتیجه پوست خشک می‌شود "پوست خشک" دچار خارش شدید می‌شود و خارش باعث زخم شدن پوست می‌شود واین زخم‌ها نیز محل مناسبی برای ورود میکروب ها و ایجاد عفونت است.

این متخصص پوست تصریح کرد: نوشیدن مقداری زیاد آب در روز، شستشوی روزانه بدن با آب گرم و مراقبت از بدن در برابر ضربه و جراحت و کنترل قند خون، از راه‌های پیشگیری از مشکلات پوستی در افراد دیابتی هستند.

وی در پایان گفت: در موارد نادر افراد دیابتی دچار تاول‌هایی مثل تاول‌های حاصل از سوختگی می‌شوند که بیشتر روی انگشتان دست و پا و بازوها و ران‌ها ایجاد می‌شوند که با کنترل میزان قند خون خود به خود برطرف می‌شوند./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار