عضو هیأت رییسه فدراسیون جهانی ووشو و رییس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران گفت: رشته ورزشی ووشو برای ورود به المپیک 2024، شانس زیادی دارد.

مهدی علی نژاد در نشست با ووشوکاران استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود: رشته ورزشی ووشو برای حضور در المپیک 2020در لیست کوچک کمیته بین المللی المپیک جزء هشت رشته قرار گرفت اما به دلایلی که برای کشتی پیش آمد ،ووشو نتوانست مجوز ورود به المپیک 2020را بدست آورد و کشتی مجوز ورود مجدد گرفت.

به گفته وی، با توجه به تجربه کسب شده و تلاش برای افزایش تعداد رشته های ورزشی ،رشته ووشو تلاش می کند تا به عنوان یکی از رشته های المپیکی مطرح شود.

عضو هیات رییسه جهانی ووشو گفت: در حال حاضر رشته ورزشی ووشو در کشورهای مختلف فعال شده است و بزودی جام قاره آفریقا و آمریکا نیز برگزار می شود و این گامهای بلندی برای المپیکی شدن این رشته است.

علی نژاد تاکید کرد: تنها بخش تالو (فرم) رشته ووشو در المیپک مطرح است و ساندا(مبارزه) به المپیک راه نخواهد یافت و قوانین کمیته جهانی مبارزه با دوپینگ در این رشته نیز اجرا می شود.

به گفته رییس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015میلادی نیز رشته ورزشی ووشو در المپیک نوجوان به عنوان یک رشته غیر رسمی حضور خواهد یافت.

علی نژاد گفت: براساس تصمیمات گرفته شده در نشست هیات رییسه فدراسیون جهانی ووشو، مسابقات جهانی جوانان سال آینده میلادی در آنتالیا ترکیه برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون رشته ووشو به عنوان یکی از چهار رشته مدال آور در کشور مطرح است و ایران در پنج دوره مسابقات بین المللی در 2013میلادی شرکت کرد.

علی نژاد گفت: نایب قهرمانی ایران آسیا و جهان نشان از استعداد ورزشی ووشو در ایران است و این رشته در ایران رشد کیفی بالایی یافته است.

به گفته وی، رشته ورزشی ووشو با رشد 6برابری در ورزش ایران همراه بوده و تعداد بیمه های ورزشی ووشو به 53هزار نفر رسیده که با رشد 2/5برابری نسبت به سال 85 همراه بوده است.

علی نژاد گفت: رشته ورزشی ووشو در چهارمحال و بختیاری از رشد بالایی برخوردار بوده و باید این استان به جایگاه اصلی خود در ووشو بازگردد.

در این نشست نوربخش عسگری به عنوان رییس هیات ووشو استان چهارمحال و بختیاری انتخاب شد./س
برچسب ها: ووشو ، ورزش ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.