رییس شورای بازرگانی ایران و آفریقا گفت:استان اصفهان با داشتن توانمندی های متعدد در بخش های صنعتی ،کشاورزی و خدماتی می تواند در کشورهای آفریقایی فرصت های بی بدیل اقتصادی ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، «حسن خسروجردی» در نهمین جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد نصف جهان در اتاق اصفهان تصریح کرد:فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بسیاری در کشورهای آفریقایی وجود دارد که در سالهای گذشته گروه های کارشناسی آنها راشناسایی کرده اند و به راحتی در اختیار فعالان اقتصادی قرار می گیرد.

وی به واردات سالانه 11 میلیارد دلار مواد غذایی کشور اشاره کرد و گفت:اگر تولید محصولات کشاورزی در کشورهای آفریقایی دنبال شود میزان 3 میلیارد دلار به اقتصاد ایران باز می گردد.

خسروجردی تشکیل خوشه های اقتصادی در بخش های مختلف و حضور فعال استان اصفهان را در آفریقا خواستار شد و گفت:این خوشه ها می تواند فعالانه تر از یک واحد در افریقا فعالیت کند و از توان اعضای خود برای حضور طولانی مدت در آفریقا بهره بگیرد.

رییس شورای ایران و آفریقا تاکید کرد:باید در کار گروهی تمرکز بیشتری داشته باشیم زیرا اگر امروز با هم حرکت نکنیم به کشور و آینده آن ضربه می زنیم و باید از فرصت ها و تهدیدها برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی پیشنهاد کرد که فعالان اقتصادی استان اصفهان در قالب شش خوشه کشت و صنعت ،دارویی، لوازم خانگی، حمل و نقل دریایی، ساخت و ساز و فروشگاه زنجیره ای در آفریقا اقدام به سرمایه گذاری و حضور فعال در بازار این کشورها داشته باشند.

وی از اقدام استان اصفهان در سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور سیرالئون آفریقا استقبال کرد و گفت:هر یک از کشورهای آفریقایی مانند معدن ناشناخته ای است که می تواند نه تنها نیازهای داخلی ایران برطرف بلکه تجارت مجدد برای کشور ایجاد کند../س

برچسب ها: اصفهان ، ظرفیت ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.