شرکت ملي نفت ليبي روز دوشنبه اعلام کرد نيروي دريايي اين کشور از پهلو گرفتن يک فروند کشتي نفتکش در بندر شرقي سدر که به دست تظاهرکنندگان مسلح افتاده است جلوگيري کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، شرکت ملي نفت ليبي در بيانيه اي اعلام کرد: نيروي دريايي ليبي روز يکشنبه با يک فروند کشتي نفتکش که تلاش مي کرد از طريق همکاري با يک گروه غيرقانوني وارد بندر سدر شود و نفت قاچاق کند مقابله کرد.

سال قبل يک گروه مسلح در شرق ليبي کنترل اين بندر و دو بندر ديگر را در اختيار گرفت و درخواست کرد اين منطقه سهم بيشتري از درآمدهاي نفتي کشور داشته باشد.   

اين گروه تهديد کرده بود ضمن دور زدن حکومت مرکزي، نفت خام را به صورت مستقل به فروش خواهد رساند. شرکت ملي نفت ليبي به اين مسئله که آيا نيروي دريايي به کاربرد زور روي آورده است يا نه اشاره اي نکرد. 

ليبي ضمن هشدار به صاحب اين نفتکش درباره نزديک شدن به اين بندر اعلام کرد از قاچاق و سرقت غيرقانوني نفت ليبي جلوگيري خواهد کرد. 

اين گروه مسلح مستقر در شهر اجدابيا در شرق ليبي به دنبال خودمختاري و افزايش سهم منطقه از محل درآمدهاي حاصل از صادرات نفت است. اين گروه بنادر شرقي راس لانوف، السدر و الزويتينه را اشغال کرده است. 

 علي زيدان نخست وزير ليبي ماه قبل گفت روساي قبايل منطقه با رهبر گروه مسلح که از قهرمانان انقلاب سال 2011 ميلادي عليه معمر قذافي است گفتگو خواهند کرد ولي تا کنون نشانه اي از پيشرفت پديدار نيست. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار