آمریکا امروزه با سه مولفه رسانه ای و ارتباطی تمام بخش ارتباطی و بین الملی را در کنترل خود دارد.

مشاور رئیس جمهور افغانستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به این مولفه ها گفت: اولین مولفه communication است آمریکا از دیر زمانی است که وسایل ارتباط جمعی را تاسیس کرده و در راستای توسعه بخشی و استراتژی جریان آزاد ارتباطات بعد از جنگ جهانی دوم این را مسئله را دنبال می کرد.

هاشم عصمت اللهی ادامه داد: مولفه دوم control است یعنی آمریکا بوسیله وسایل ارتباط جمعی که در اختیار دارد میخواهد افکار عمومی جهان را کنترل کند.

وی گفت: مولفه سوم command می باشد یعنی به مخاطب فرمان می دهد که چه خوب است و چه بد.تعبیری که در علوم ارتباطات از آن شده این است که وسایل ارتباط جمعی فراتر از شعور مخاطبان برنامه هایی را ارائه می کند که به مخاطب فرمان میدهد چگونه فکر کند، اتنخاب کند و مصرف کند.

وی اظهار داشت: علی رغم تمام این امکانات و تکنولوژی ها و پول های هنگفتی که در این رابطه هزینه می کنند، باز هم نتوانسته اند چهره اسلام را لکه دار کنند، هر چند که در دو دهه اخیر با نشان دادن چهره های طالبانی و چهره القاعده از اسلام، سعی در لکه دار کردن چهره اسلام وایران داشتند.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: تکنولوژی هایی که در اسلام وایران در نقطه مقابل با آمریکا آمدند چهره ملایم همسو با ازش های انسانی و ایرانی را ارائه دادند که قضاوت مخاطبان این شد که هر چه غربی ها می گویند درست نیست.

عصمت اللهی خاطرنشان کرد: تمام هدف آمریکا این بود از افغانستان بعنوان یک سکوی پرش در عرصه های نظامی و فرهنگی استفاده کند که در همین راستا استراتژی مدیریت بحران را در افغانستان دنبال کرد و بدنبال امضای پیمان امنیتی با دولت این کشور بود که با مخالفت رئیس جمهور روبرو شده است.

مشاور رئیس جمهور افغانستان همچنین در مورد تعداد مساجد این کشور هم چنین گفت: در افغانستان بیش از ده هزار مسجد وجود دارد زیرا 99 درصد مردم این کشور مسلمان هستند و مسجد جزء جداناشدنی فرهنگ دینی مردم می باشد./ش

برچسب ها: ارتباطات ، رسانه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.