بهترین مرطوب كننده ها در منزلتان وجود دارد که مي توانيد با توجه به پوستتان از آنها استفاده کنید.

فاطمه حسینی متخصص تغذیه ورژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران برخی از مواد غذایی خاصیت ضد پیری، سفت کننده، مرطوب کننده و پاک کننده دارند که باید خانم ها و آقایانی که داراي پوست حساس هستند اين مواد به برنامه غذایی خود بگنجانند.

وی افزود: هویج غنی از ویتامین A بوده که خاصیت "ضد التهابی"، محافظت کننده و جوان کننده دارد و نه تنها باعث کم شدن چروک های پوست می شود بلکه با تمامی "عفونت های پوستی" نیز مقابله می کند.

وی در خصوص مصرف پرتقال که "خاصیت سفت کنندگی" دارد گفت: این میوه غنی از انواع ویتامین ها و "آنتی اکسیدان" است که میزان قند و ترکیب های سفت کننده در این میوه بسیار زیاد است.

وی در ادامه گفت: پرتقال مرطوب کننده بسیار خوبی بوده و از خشکی پوست به شدت جلوگیری می کند .

وی تصریح کرد: یکی از میوه هایی که خاصیت مرطوب کننده دارد "آوکادو" است و از ماسک آن نیز افرادی که موهای شکننده و خشک دارند می توانند مورد استفاده قرار دهند.

وی در خاتمه در خصوص مصرف گوجه فرنگی که خاصیت  پاک کننده دارد گفت: گوجه فرنگی خاصیت پاک کنندگي بالایی دارد و خاصیت ضد التهابی نیز دارد و برای انواع سوختگی های سطحی بهترین راه درمان است چرا که میزان اسیدهای میوه در گوجه فرنگی بسیار بیشتر از مرکبات دیگر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.