مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: از 14 میلیون نفر جمعیت بالای 18 سال روستائیان و عشایر تنها 1 میلیون و 80 هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید حمید کلانتری در نشست مطبوعاتی که صبح امروز در محل این صندوق برگزار شد ؛گفت: با توجه به اصل 29 قانون اساسی و تاکید ویژه ای که در بهره مندی تمامی آحاد جامعه از منافع و خدمات اجتماعی وجود دارد، وظیفه اصلی دولت فراهم کردن آینده ای مطمئن برای تمامی شهروندان است که در این راستا با تصویب قانون نظام جامع تامین اجتماعی در سال 83 و اجرایی شدن آن در سال 84 در زمینه تحقق این امر و گسترش عدالت اجتماعی گامهایی برداشته شده است.  
 
وی افزود: بر اساس این قانون افراد و کارگزاران در سطح مناطق در سه زمینه از کارافتادگی، فوت و بازنشستگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.  
 
کلانتری در ادامه به بیمه روستائیان و عشایر اشاره و تصریح کرد: به منظور استفاده از منافع بیمه های اجتماعی، بیمه روستائیان و عشایر بدون توجه به نوع شغل، افراد می توانند به صورت داوطلبانه تحت پوشش قرار گیرند که این افراد به طور خاص شامل عشایر، کشاورزان و روستائیان نیز که در غیر روستا نیز زندگی می کند می شود.  
 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اظهار داشت: افرادی که می خواهند تحت پوشش بیمه روستائیان قرار گیرند بر اساس سطح درآمد و پیشنهاد صندوق بیمه روستائیان در سطوح  بین 8 تا 10 و 150 تا 400 هزار تومان حق بیمه پرداخت خواهند کرد ؛ به طور کلی می توان گفت با انتخاب پایه حقوقی حق بیمه مشخص می شود به عنوان مثال در ازای 200 هزار تومان 10 هزار تومان حق بیمه ماهیانه پرداخت می شود.  
 
کلانتری در ادامه با تاکید بر اختیاری بودن بیمه روستائیان وعشایر افزود:  بیمه روستائیان و عشایر برخلاف سایر بیمه های تامین اجتماعی اجباری و بیمه کارکنان دولت اختیاری است و ما می خواهیم با جذب این افراد برای پوشش گامی در راستای حفظ منافع این قشر زحمت کش برداریم که این امر در سایه حمایت های بیشتر دولت و تخصیص اعتبار بیشتر از سوی مجلس و همکاری رسانه ها و سایر نهادهای اجتماعی محقق خواهد شد.  
 
وی افزود: تمامی افراد بالای 18 سال می توانند به صورت داوطلبانه تحت پوشش قرار گیرند البته سرپرستان خانوار در این خصوص در اولویت هستند.  
 
کلانتری تصریح کرد: درحال حاضر از جمعیتی بالغ بر 14 میلیون نفر از روستائیان وعشایر تنها 1 میلیون و 80 هزار نفر تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار دارند که این میزان 10 درصد از کل این جمعیت را شامل می شود و 90 درصد باقی مانده هنوز تحت پوشش نیستند که در این راستا باید اقدامات مقتضی صورت گیرد.  
 
وی ادامه داد: به منظور افزایش انگیزه در میان روستائیان در صدد انعقاد تفاهم نامه ای با صندوق بیمه خدمات درمانی یا سازمان بیمه سلامت هستیم تا اولویتی برای این بیمه شدگان ایجاد شود.  
 
کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه 17 هزار خانوار روستایی از پرداخت مستمری بازماندگان و از کارافتادگی و بیماری استفاده می کنند گفت: به منظور اجرای این قانون نیز 3 هزار و 500 کارگزاری در سطح بخشها،‌ روستاها و دهستان ها با همکاری تعاونی های تولید کشاورزی و تعاونی های روستایی و دهیاری ها ایجاد شده است. 

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز شبکه مجازی جامعی را مستقر کرده ایم که به صورت  آن لاین وضعیت بیمه شدگان را از طریق سیستم اینترنت و موبایل در اختیار افراد قرار می دهد همچنین بیمه شدگان با ارسال کد ملی خود به 300037 از وضعیت بیمه ای خود مطلع شوند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: روستائیان ، بیمه ، کلانتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار