320 هزار هکتار اراضی دیمی برای کشت گیاهان دارویی دراستان سمنان شناسایی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشت سالانه 1022 هکتار گیاهان دارویی در این استان خبر داد و افزود: سالانه بیش از 1400 تن داروی گیاهی در استان تولید می شود .
 سید مجید موسوی ، در جلسه ای که با حضور رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور بررسی راهکارهای توسعه کشت گیاهان دارویی در سمنان برگزار شد، گفت: در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان ستادی مشتکل از کارشناسان و صاحب نظرات بخش کشاورزی تشکیل شده و در الگوی کشت استان محصولاتی نظیر گیاهان دارویی با نیاز آبی کمتر، صرفه اقتصادی بیشتر ، امکان توسعه در مناطق دیم و کم بازده مد نظر قرار گرفته است .
وی افزود:با بررسی های به عمل آمده بیش از320 هزار هکتار اراضی به تفکیک نوع کشت گیاهان دارویی به ویژه در مناطق دیم برای توسعه این کشت در استان شناسایی شده است .
رئیس جهادکشاورزی استان سمنان ، مدنظر قراردادن زنجیره کاملی از تولید تا عرضه و فراوری و ایجاد اطمینان خاطر در بهره برداران را از عوامل مهم و استقبال کشاورزان برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان ذکر کرد.
همچنین محمدباقر رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران،در این نشست، گفت: حفاظت از داشته ها در حوزه کشاورزی ، اهمیت گیاهان از نظر اسلام و قران، وجود امکانات تحقیقاتی مناسب در کشور، توانمندیها و فرصت های موجود،عرصه های لازم برای کشت و ارزش اقتصادی از مزیت ها برای کشت و توسعه این گیاهان در کشور است.
رضایی افزود: فراوری گیاهان دارویی برای بهبود اقتصاد کشور، استاندارد سازی مطابق با معیارهای جهانی و جلوگیری از ورود کالای تقلبی برای عرضه در بازار هدف ، افزایش در تنوع و تعداد گیاهان دارویی داخلی ، اولویت کاری زراعت دیم و استفاده از اراضی کم بازده دیم ، توسعه با هدف صادرات از موارد اساسی و مد نظر انجمن برای کشت توسعه گیاهان دارویی است .
وی گفت : انجمن ارائه دهنده کار علمی و فنی به بهره برداران این بخش است و این مهم از طریق برگزاری کارگاه های تخصصی در استان ها محقق خواهد شد ./ش
برچسب ها: کشت ، گیاهان ، دارویی ، تولید ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.