معاون پارلمانی رئیس‌جمهو درباره زمان ارائه لایحه هدفمندی یارانه‌ها گفت: زمان قطعی این کار مشخص نیست اما دولت کارگروهی را در این زمینه مشخص کرده که به طور جدی در حال کار و فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حجت الاسلام مجید انصاری" معاون پارلمانی رئیس‌جمهور امروز دوشنبه(16 دیماه) در حاشیه دومین همایش نقش پژوهش در قانونگذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی از وزرا اموال خود را به قوه قضائیه اعلام نکرده‌اند گفت: من در جریان مسئله نیستم و مرکزی در قوه قضائیه است که مسئولیتی که مشمول اصل 142 قانونی هستند لیست اموال خود را به آنجا ارسال می‌کنند.
 
وی افزود: من دقیق در جریان نیستم چون در قوه قضائیه است و دست‌اندرکاران آنجا مطلع هستند که چه کسی این لیست اموال خود را فرستاده است و یا نفرستاده است من خودم در دو دوره‌ای که در دولت حضور داشتم همان هفته اول لیست اموال خود را فرستادم و بعد از اتمام مسئولیت مجددا آن را فرستادم در این دوره نیز در هفته اول و دوم بود که دفترچه لیست اموال را برای من فرستادند و من آن را برای آقای رنجبر که مسئول این مساله در قوه قضائیه هستند پر کردم و فرستادم.مسئولین مشمول این اصل باید لیست دارایی‌هایشان را اعلام کنند، البته من در جریان نیستم که چه کسی فرستاده و چه کسی نفرستاده و مسئول این امر قوه قضائیه است.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ارزیابی‌تان از روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق چیست، اظهار داشت:  دیروز اولین جلسه در ارتباط با کلیات بود و چون این جلسه با دولت همزمان شد، متاسفانه توفیق نداشتم شرکت کنم، ولی نوبخت شرکت کرد.  
 
انصاری در ادامه تصریح کرد: نوبخت از این جلسه ابراز رضایت می‌کرد که تفاهم کلی و فهم مشترک در ارتباط با کلیات بودجه بین مجلس و کمیسیون‌های مختلف از جمله تلفیق و بودجه وجود دارد.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه لایحه بودجه به موقع تقدیم مجلس شد، تاکید کرد: فرصت خوبی که با تقدیم به موقع لایحه بودجه برای مجلس به وجود آورد، موجب شد وزرا و مسئولان بتوانند با وقت کافی و حوصله در تمامی کمیسیون‌های مجلس حضور پیدا کنند و از این پس در 15 روز وقت کمیسیون تلفیق، همه در دستگاه‌های ذیربط نسبت به دعوتی که از آنها صورت می‌گیرد، به خصوص معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور حضور پیدا می‌کنند.  
 
وی افزود: این فرصت و این فضای تعامل و تفاهم و همکاری ارزشمند است و انشاءالله بودجه جامع و خوبی خواهیم داشت.  

انصاری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص سوال نمایندگان از وزرا و گلایه رئیس‌جمهور در این زمینه تصریح کرد: رئیس‌جمهور در ملاقات با نمایندگان گیلان، طی یک صحبت تفصیلی بر نقش و جایگاه نمایندگان تاکید کرد و به این موضوع اشاره کرد که با توجه به اینکه دولت در آغاز کار است و کار سنگینی دارد، حجم سوالات کمتر باشد تا وزرا بهتر به کارهایشان برسند.
 
انصاری اضافه کرد: برخی سوالات مرتبط با حوزه وظایف وزرا نیست. البته خوشبختانه دکتر لاریجانی و هیئت‌رئیسه مجلس تدبیر خوبی اتخاذ کردند که سوالاتی که نمایندگان دارند در جلسات غیررسمی با مسئولان ذیربط مطرح شود و سوالاتی که در چارچوب آیین‌نامه نیست هیئت‌رئیسه آنها را کنار بگذارد، سوالاتی هم که مرتبط هستند، سعی کنند با توضیحات اولیه قانع شوند تا هم فرصت نمایندگان و هم فرصت دولت کمتر گرفته شود. البته سوال حق نمایندگان است و وزرا پاسخ می‌گویند و دولت تدبیر و امید از پاسخگویی به سوالات نمایندگان مشکلی ندارد. تنها مشکل کثرت سوالات و کمبود وقت است.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: دیروز با برخی وزیران همچون "ربیعی" و "رحمانی‌فضلی" صحبت می‌کردم. آقایان می‌گفتند تعداد سوالات به قدری است که گاهی در هفته دو روز و هر بار 4 ساعت باید برای این امر در مجلس حضور یابند که این وقت زیادی را از وزرا می‌گیرد.  
 
وی تاکید کرد: ما دنبال راهکاری هستیم تا تدبیری اتخاذ شود که سوالات نمایندگان ضمن مطرح شدن و پاسخ‌گرفتن کاهش پیدا کند که وزرا هم به کارشان برسند. اگر بتوانیم جدولی تنظیم کنیم که به لحاظ زمان‌بندی وزیر در یک ماه بتواند به سوالات پاسخ دهد، این امر هم برای وزارتخانه و هم برای مجلس مناسب است.  
 
انصاری در پاسخ به سوالی پیرامون لایحه هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: من عرض کردم که زمان قطعی مشخص نیست اما دولت کارگروهی را در این زمینه مشخص کرده که به طور جدی در حال کار هستند و به طور حد برای رسیدن به نقطه نظر نهایی حتما نظر نمایندگان مجلس و دیگر صاحب‌نظران کسب خواهد شد دولت حتما سعی خواهد کرد در این مسئله مهم پیشاپیش از نظرات نمایندگان محترم و دیگر کارشناسان استفاده کند ما امیدواریم این لایحه به گونه‌ای تنظیم شود که بتواند به خوبی به تمام نیازها پاسخ دهد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار دولت و مجلس گفت: این دیدار در حال تنظیم است و ما امیدواریم که قبل از سال نو برگزار شود.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های انتخاباتی مجمع روحانیون مبارز  خاطر نشان کرد: هنوز برای انتخابات در مجمع روحانیون مبارز برنامه‌ریزی نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار