تامین سلامت روان مانند سلامت جسم ضرورت دارد و قبح رفتن نزد روانپزشک باید در بین مردم شکسته شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر "آزاده شمسی" پزشک متخصص اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد با تاکید بر این مطلب عنوان کرد: متاسفانه مردم به دلیل ترس از شرایط جامعه از رفتن نزد مشاور یا روانپزشک خودداری می کنند که در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی فراوان داریم.

دکتر "آزاده شمسی" با بیان این که در چند سال اخیر توجه مردم به سلامت روان بیشتر شده است ، گفت: به تدریج توجه مردم به سلامت روان بیشتر می شود و باید بدانیم که توجه به سلامت روان باید از دوران کودکی آغاز شود.

وی با تاکید بر این که شرکت در کلاس های آموزشی در بحث سلامت روان بسیار تاثیرگذار است، افزود: مردم باید بدانند که مشاوره باید توسط یک فرد ماهر و باتجربه انجام شود چرا که مشاوره های غیراصولی منجر به بروز مشکلات بسیار می شود.

وی به تاثير مثبت حفظ و افزايش روابط بين فردی و اجتماعی در سلامت روان اشاره کرد و گفت: بهره مندی از آموزش مهارت های زندگی، برقراری ارتباط، داشتن مهارت مقابله با استرس و فراهم آوردن محيطی امن و سرشار از آرامش به تامين بهداشت و سلامت روان كمك می كند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۰:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
من که همه جا با افتخار میگم که میرم پیش روانپزشک خودم دانشجوی دکترای فیزیک هستم
ولی به یه نتیجه ای رسیدم مردم بیشتر به خاطر هزینه هاش فراری اند داروهاش هم که همه آزاده یعنی من با هر کی حرف میزنم مشکلش همینه ولی من حاضرم هر چقدر هست هزینه کنم دقیقا مثل این میمونه که شما چشمتون ضعیف باشه پیش چشم پزشک نرین و عینک نزنید خوب چشم خودتون داغون میشه!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۵ ۱۷ دی ۱۳۹۲
یکی از راه حل های ساده به غیر از فرهنگ سازی ، تغییر نام است . مثلا در ایران واژه "رقاص" بار منفی دارد و از آن گاهی برای دشنام استفاده می شود .
برای اینکه مشکلات کمتر شود خارج نشینان بجای این کلمه از "رقصنده " و داخل مرزی ها از حرکات موزون مثلا برای رقص تربت جامی ها استفاده می کنند.
بایستی برای این نیز نام های جایگزین استفاده نمود مثلا مشاور خانواده. اگر به کسی بگوییم نزد مشاور خانواده برود ناراحت نمی شود.
این مشکل در مورد مدارس استثنایی نیز وجود دارد و خانواده ها برای فرستادن کودک خود به این مدارس مقاومت می کنند و سبب لطمات جبران ناپذیر به کودک و اجتماع می شود لذا آموزش و پرورش بایستی علاوه بر فرهنگ سازی نام جدیدی برای آن در نظر بگیرد.
آخرین اخبار