حسن تفتیان، سریع‌ترین دونده ایران، به عنوان سفیر یوز‌پلنگ ایرانی انتخاب شده است و قصد دارد به همراهی مسئولان محیط زیست از نسل این حیوان دفاع کند.

 حسن تفتیان‌، ملی‌پوش دو و میدانی، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چندی پیش توسط مسئولان سازمان محیط زیست به عنوان سفیر یوزپلنگ‌ ایرانی انتخاب شدم چرا که یوزپلنگ‌ایرانی سریع‌ترین موجود دنیا است و من پر سرعت ترین دونده ایرانی،

وی ادامه داد: متاسفانه از این حیوان نه حفاظت شده و نه به جهانیان معرفی شده، در مجموع پنجاه تا  از این حیوان باقی مانده است و همه آنها در ایران هستند، به این دلیل به آن پلنگ ایرانی می‌گویند و گرنه آسیایی است.

 تفتیان در خصوص حضور در اردو‌های آماده سازی تیم ملی گفت: یک ماه پیش در اردوی کیش بودیم، شرایط آب و هوایی این شهر برای تمرینات نامساعد بود،‌در حال حاضر هم در آکادمی ملی المپیک مجموعه انقلاب تمرین می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: مسابقات داخل سالن آسیا 26 و 27 بهمن ماه درکره جنوبی برگزار می‌شود، اما من دونده داخل سالن نیستم واز طرفی به دلیل آسیب دیدگی و به صلاح دید مربی‌ام در این رقابتها شرکت نمی‌کنم، چرا که در مسابقات آسیایی با آسیب‌دیدگی مواجه شدم و ممکن است بازهم برگردد.

ملی‌پوش دو و میدانی یادآور شد: من در مسابقات جهانی داخل سالن لهستان که 16 اسفند‌ماه برگزار می‌شود برای اولین بار شرکت می‌کنم، آمادگی‌ام مطلوب است و قول نتیجه خوب در این رقابت‌ها را می‌دهم هر چند هدف اصلی‌ام حضور مقتدرانه در مسابقات آسیایی 2014 است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایران ، یوزپلنگ ، مسئولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار