وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در افتتاحیه این پارک، شاید از دیدن این فضای محدود غافلگیر شده بود که صراحتا گفت: باید این فضا بزرگ‌تر شود چون یکی از استانداردهای ما این است که اگر فضای پارک از 30 هکتار کمتر شود مجوز پارک لغو می‌شود و در حال حاضر مسئولان استانی باید این خطر را جدی بگیرند که اگر فضا توسعه داده نشود امتیاز لغو می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، امروزه پارک‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری نقش بسیار عمده‌ای در پیشبرد اقتصاد جهان ایفا می‌کنند. پارک‌های علم و فناوری علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم را جهت انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی را فراهم می‌کند.

امیر حمزه محرابی رئیس دانشگاه‌های علمی کاربردی قم، با استقبال از همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه علمی کاربردی، گفت: این دو نهاد می‌توانند برای توسعه پایدار و متکی بر فعالیت‌های دانش محور رابطه تنگاتنگی داشته باشند و به پیشرفت استان نیز کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه قم در زمینه تاسیس این مجموعه دیر اقدام کرده است، تصریح کرد: قم با وجود ظرفیت بالای علوم انسانی دیر شروع به کار کرده است، اما با این حال شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم و نمونه کارهای موجود در این پارک، نشان دهنده تلاش و همت این مجموعه است. این پارک‌ها موجب می‌شود تا جوانان صاحب اندیشه شناسایی شوند و ایده‌های آن‌ها به پدیده تبدیل شود./س

برچسب ها: قم ، پارک ، علم ، فناوری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.