وزیر کشور گفت: ما باید پژوهش‌ها را به صورتی رقم بزنیم که کاربردی باشد و آینده‌نگری در آنها لحاظ شود، ما بارها به خاطر یک فوریت قانون تصویب کردیم که این موضوع درست نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش نقش پژوهش در قانون‌گذاری گفت: ضرورت پژوهش در مجلس از موضوعات مهمی است که اهمیت خاصی برای آن باید قائل باشیم.

وی افزود: پژوهش در مجلس به اجرا بسیار نزدیک است و مرکز پژوهش می‌تواند با اجرای قانون در راستای حل مشکلات مهم کشور وارد عمل شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: تاسیس مرکز پژوهش‌ها جزو ماندگارترین کارهایی بود که در مجلس چهارم صورت گرفت.

وی افزود: یقینا مسئول پژوهش باید کاربردی باشد زیرا ما در مرکز پژوهش‌ها کمتر به مطالعات بنیادی نیاز داریم.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: چون ما در برخی از مسائل به صورت روزانه تصمیم‌ می‌گیریم در حوزه پژوهش‌ها محصول ما باید دوز کاربردی داشته باشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما باید پژوهش‌ها را به صورتی رقم بزنیم که کاربردی باشد و آینده‌نگری در آنها لحاظ شود، ما بارها به خاطر یک فوریت قانون تصویب کردیم که این موضوع درست نیست.  
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: قانون‌گذاری از عرصه‌های مختلف حکومت است و ما باید هر روز به دنبال اندیشه‌های نو باشیم و باید بدانیم اگر در یک دور باطل عمل کنیم یقینا به جایی نمی‌رسیم.   
 
وی افزود: در مقوله پژوهش باید با یک نگاه بی‌طرفانه و آسیب‌شناسی وارد عمل شویم.  
 
وزیر کشور اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما قوانینی وجود دارد که متعلق به سال‌های گذشته است؛ از این رو باید در این قوانین بازنگری جدی انجام دهیم.  
 
رحمانی فضلی تاکید کرد:‌ در زمان اجرای قانون بحث نظارت را نیز لحاظ کنیم تا بتوانیم مفاهیم کاربردی آن را در جامعه به کار بگیریم.  
 
وی افزود: نظارت بر قانون،‌ آسیب‌شناسی و تدوین پژوهش از مهمترین نکاتی است که مراکز پژوهشی باید آنرا به طور دائم رصد کنند.  
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: کشور ، قانون ، نزدیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار