بانک مرکزي به منظور استفاده بهتر از شرايط منابع مالي کشور مجوز استفاده از ايران چک را براي سال آينده ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛محمود احمدي دبيرکل بانک مرکزي در حاشيه سومين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت گفت: مجوز انتشار ايران چک يک ساله بوده و بانک مرکزي براساس مجوز مربوطه حق انتشار ايران چک را دارد.

وي تصريح کرد: احتمالا سال آينده ايران چک‌هاي 100 هزارتوماني وارد چرخه بانکي کشور مي‌شود که به طور قطع افزايش گردش مالي در کشور مي‌شود.

وي افزود: در بحث انتشار ايران چک‌ها همانطور که گفته شد مجوزهاي لازم از سوي بانک مرکزي تهيه شده که ايران چک صد هزار توماني هم برهمين اساس مجددا وارد چرخه بانکي کشور مي‌شود که در صورت اخذ نهايي مجوز اين ايران چک‌ها رسما از سال آينده وارد چرخه بانکي کشور مي‌شود.

*** اقدامات لازم در خصوص حذف 3 صفر صورت گرفته است

دبيرکل بانک مرکزي در خصوص جريان اخذ 3 صفر از پول ملي به خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: تمام اقدامات لازم در خصوص حذف 3 صفر  از سوي بانک مرکزي انجام شده و اين بانک منتظر اقدامات لازم از سوي نهادهاي ذي‌ربط است.

وي در اين رابطه ادامه داد: بحث حذف 3 صفر در نيمه دوم سال آينده به صورت جدي از سوي بانک مرکزي اجرا مي‌شود. ضمن آنکه بانک مرکزي پيگير اجرايي شدن اين گزينه در حوزه پولي کشور است.

وي با بيان اينکه حذف سه صفر يکي از گزينه‌هاي بانک مرکزي در مورد توافق در مورد اصلاح زمان واريز يارانه‌ها گفت: مذاکراتي در رابطه با کاهش تداخل واريز يارانه‌ها با ساير مبادلات بانکي با مسئولان مربوطه انجام شده به همين علت بانک مرکزي پيشنهاد کرده که اين واريزها بين تاريخ دهم تا بيستم هر ماه و در روز پنج شنبه يا جمعه باشد که اين کار باعث کاهش تداخل در انجام ساير واريزها در نظام بانکي مي‌شود.

وي در خصوص عرضه سکه‌هاي نيم و ربع به صورت بسته‌بندي از سوي بانک مرکزي در روزهاي پاياني سال جاري گفت: اين روند در مورد سکه‌هاي نيم و ربع در قالب بسته‌بندي‌هاي بانک مرکزي تا قبل از نوروز سال 93 از سوي بانک مرکزي به متقاضيان عرضه مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازگشت ، ایران ، جک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار