مراسم پنجمین سالگرد تاسیس "بنیاد نخبگان یزد"، با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان یزد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار یزد و جمعی از مسئولان استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد، مراسم پنجمین سالگرد تاسیس "بنیاد نخبگان یزد"، با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان یزد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار یزد و جمعی از مسئولان استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد.

قاسم امیریان رییس بنیاد نخبگان استان یزد در این مراسم با بیان اینکه این بنیاد به عنوان اولین بنیاد استانی نخبگان در کشور تاسیس شده، اظهار داشت:در سال 83 موضوع تشکیل بنیاد نخبگان در کشور توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و در سال 84 اساسنامه بنیاد ملی نخبگان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. این بنیاد در سال 85 تشکیل شد و در سال 87 نیز اولین دفتر استانی در یزد به دلیل نخبه خیز بودن این استان تاسیس شد.

امیریان هدف از تاسیس بنیاد ملی نخبگان را جذب، شناسایی، حمایت و به کارگیری نخبگان در حوزه های مختلف عنوان کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با نخبه خیز بودن استان یزد، بیستمین سال صدر نشینی یزدی‌ها در کنکور سراسری دانشگاه‌ها را تبریک گفت و ابراز داشت، استان یزد علاوه بر کنکور سراسری در بسیاری از زمینه‌ها در زمره اولین‌های کشور از جمله در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، تشکیل اولین دبیرخانه صنایع دفاعی برای تاسیس دانشکده صنایع دفاعی در یزد و افتتاح اولین و تنها پایگاه بسیج نخبگان در کشور مصداقی بر این مطلب است.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد تعداد افراد تحت پوشش این بنیاد را حدود  750 نفر نخبه، استعداد برتر و مخترع اعلام کرد و گفت: اعطای اعتبارات برای نمونه سازی و تجاری سازی، پژوهانه و كمك‌هاي مالي، تسهیلات نظام وظیفه، اعزام نخبگان به عتبات عالیات و عمره، برگزاری جلسات مشترک نخبگان و سرمایه گذاران برای تجاری سازی، معرفی 15 طرح فناورانه به معاونت علمی رییس جمهور برای حمایت و پشتیبانی، تشکیل انجمن مخترعین و مبتکرین در بنیاد نخبگان یزد، برگزاری جشنواره کویر در سال 90 در یزد، برگزاری نشست‌های تخصصی بین مخترعین و مدیران صنعت نساجی، صنایع فولاد و سنگ آهن مرکزی برای رفع مشکل صنایع،  توانمند سازی نخبگان تحت پوشش در قالب اردوهای علمی و آموزشی و تعامل با دانشگاه‌ها جهت هم‌افزایی بیشتر، بخشی از فعالیت‌های بنیاد نخبگان یزد در این 5 سال بوده است.

امیریان رسالت اصلی بنیاد نخبگان را تجاری سازی ایده‌ها و طرح‌ها بیان کرد و اظهارداشت: راه‌اندازی سامانه بورس ایده در راستای حمایت‌های بنیاد از ایده‌ها است که با همکاری پارک علم و فناوری استان و گروه تعاونی پیشگامان انجام شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد خاطرنشان کرد: در زمینه اختراعات نیز ایده‌هایی داشتیم که در استان نمونه سازی شدند و بعد از آن به مرحله تجاری سازی رسیدند و بعضا صاحب برندهاي ملي و منطقه‌اي شده‌اند که چهار چوب بخش تجاري سازي بنیاد نخبگان بر اين اساس است که برای تبديل دانش به ارزش، به عمل رساندن علم دانشگاهی و با بها دادن به ایده‌ها آن‌ها را به خدمت گرفته و محصول تبدیل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار