عضو هیأت موسس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نقش‌های بانوان گفت: نقش مادری مقدم است و اگر آن به خوبی ایفا شود، مادر می تواند نقش‌های دیگر را به راحتی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، فروغ نیلچی‌زاده شامگاه یکشنبه در ادامه سلسله نشست های خانه خوبان که با موضوع زن زندگی، زن کامل و بایسته های نقش پذیری، در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که دختر نقش های مادرانه، همسری، مادری و همچنین نقش هایی که به سبب ازدواج ایجاد می‌شود را دارا است، اظهار داشت: نقش مادری مقدم است و اگر کسی به خوبی آن را ایفا کند، به راحتی می تواند نقش‌های دیگر را انجام دهد.

وی بیان داشت: دختران امروز برای دختر بودن و مهارت‌های آن به صورت خالص پرورش نیافته‌اند و اگر آنها برای مادر بودن تربیت شوند بایسته‌های هویت مادری بروز می‌کند.

این پژوهشگر خانواده با اشاره به این که مادر بودن با مادر شدن تفاوت دارد، یادآور شد: حضرت فاطمه(س) زمانی که 6 سال داشتند، لقب ام ابیها به ایشان نسبت داده شد.

وی افزود: دختران از ابتدای دوران کودکی در بازی های کودکانه مادر بودن را تمرین می کنند اما هنگامی که وارد دانشگاه شده و ازدواج می کنند این حس از بین می رود؛ دختران امروز به دلیل این که قبل از ازدواج این هویت را تمرین نکرده اند پس از ازدواج با مشکل روبه رو می شوند./س

برچسب ها: قم ، ویژگی ، دختر ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.