بجنورد/

خسارت بیش از570 میلیارد ریالی حوادث طبیعی به خراسان شمالی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: حوادث غیرمترقبه در 9 ماه امسال 579 میلیارد و 470 میلیون ریال به بخش اقتصادی استان خسارت وارد کرده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،غلامرضا عوض زاده با بیان اینکه 70 درصد از خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه دراستان به بخش کشاورزی شامل عرصه های زراعی، باغی و بخش دامی است، گفت : میزان خسارت های ناشی از حوادث طبیعی در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: براثرحوادث غیرمترقبه بخصوص سیل 207 میلیارد و 188 میلیون ریال به بخش زیربنایی استان خسارت وارد شده است.

وی میزان خسارات وارده به بخش مسکن و فعالیت های معیشتی مردم ناشی از بلایای طبیعی را حدود 11 میلیارد ریال عنوان کردو افزود: برای اجرای طرح های پیشگیرانه از حوادث غیرمترقبه در سال جاری 153 میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص داده شد.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های پیشگیرانه از بلایای طبیعی را به طور میانگین 500 میلیارد ریال در سال عنوان کرد و افزود: براساس برنامه جامع حوادث استان؛ برای اجرای طرح های پیشگیرانه ناشی از بلایای طبیعی نیاز به اختصاص سالانه 500 میلیارد ریال اعتبار داریم.

به گفته وی این اعتبار باید حداقل در یک دوره پنج ساله در اختیار استان قرار گیرد تا بتوان با طرح های پیشگیرانه خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد./س

برچسب ها: خسارت ، حوادث ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.