امسال 580 هکتار به انارستان های سمنان افزوده شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بالغ بر 4 هزار و 303 هکتار از باغات استان زیر کشت انار قرار دارند.
لطف الله رضایی افزود: تولید انار استان در سال 91 بالغ بر 57 هزار و 985 تن بوده که نسبت به سال گذشته 6 هزار و 307 تن افزایش تولید داشته است.وی با بیان اینکه امسال 580 هکتار به سطح زیر کشت این محصول افزوده شده است خاطر نشان کرد: نظر به اهمیت اقتصادی این محصول و لزوم توسعه آن در بیشتر نقاط استان سالانه بیش از 200 هکتار به سطح زیر کشت این محصول اضافه شده و بیش از هزار هکتار از باغات قدیمی اصلاح و بهسازی می شوند
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: بیشترین میزان تولید انار در استان(در واحد سطح) تا 110 تن در هکتار رسیده که در چند سال متوالی رکورد تولید اول کشور را داشته است.
این کارشناس ارشد باغبانی همچنین گفت: شهرستان گرمسار بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در استان دارد و سمنان نیز بعد از شهرستان گرمسار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.
ساخت پایانه صادراتی انار در آینده نزدیک در استان سمنان
وی با اشاره به حمایتهای صورت گرفته از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان از باغداران استان خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه نهال به باغداران،پرداخت تسهیلات بانکی برای احداث باغ،اصلاح و بهسازی و جایگزینی باغات انار،پرداخت تسهیلات به واحدها های فرآوری و بسته بندی محصولات مختلف انار و برگزاری کلاسهای آموزشی و اجرای طرحهای تحقیقاتی و ترویجی از جمله حمایت های جاری جهادکشاورزی از تولید این محصول در استان است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: ایجاد پایانه صادراتی و اخذ برند انار استان جهت صادرات در قالب طرح جامع توسعه باغات انار از جمله برنامه های جهادکشاورزی استان در آینده است که امید است با حمایت های صورت گرفته ،این مهم، در استان عملیاتی شود./س
برچسب ها: کشت ، انار ، باغ ، صادرات ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.