کتاب «حقوق و دادرسی کیفری در آینه فقه» دبشب در سالن همایش دانشگاه مفید با حضور آیت الله محقق داماد و جمعی از قضات، دانش پژوهان و علما رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کتاب «حقوق و دادرسی کیفری در آینه فقه» که آخرین تالیف آیت‌الله موسوی‌ اردبیلی به شمار می‌رود برای نخستین بار در 3 هزار جلد به چاپ رسیده است.
این کتاب به همت جمعی از برجسته ‌ترین حقوق‌دانان کشور، بیت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی و با همکاری مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله موسوی‌اردبیلی تدوین شده است.

کتاب «حقوق و دادرسی کیفری در آینه فقه» نتیجه 12 سال مجاهدت علمی و پژوهشی آیت‌الله موسوی‌اردبیلی و جمعی از برجسته‌ترین شاگردان ایشان در حوزه حقوق بین‌الملل و حقوق قضایی است.

این کتاب نخستین جلد از مجموعه سه جلدی به شمار می‌رود که موضوعاتی شامل کلیات دادرسی اسلامی، دادرسی کیفری، ادله اثبات دعوا، کلیات حقوق جزای اسلامی و موضوعات دیگر را شامل می‌شود.

کتاب ارزشمند «حقوق و دادرسی کیفری در آینه فقه» حاوی دیدگاه‌های علمی و فقهی آیت‌الله موسوی‌ اردبیلی در زمینه مسائل گوناگون قضایی و حقوقی است که مجموعه‌ای از استفتائات و دیدگاه‌های این استاد ارجمند را شامل می‌شود.

در بخش پایانی این کتاب لغات و اصطلاحات فقهی و حقوقی است که معنای کلمات حقوقی و فقهی را برای مخاطب به صورت قابل درک شرح داده است.

نگارش کتاب «حقوق و دادرسی کیفری در آینه فقه» به زبان فارسی است که از ویژگی‌های این کتاب محسوب می‌شود./س

برچسب ها: قم ، کتاب ، حقوق ، دادرسی ، کیفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.