مقامات پاکستان امروز از حمله انتحاري مقابل مدرسه‌اي دولتي در شمال غربي اين کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام مقامات پاکستاني، يک عامل انتحاري امروز مواد منفجره همراه خود را مقابل مدرسه اي در ناحيه شيعه نشين "ابراهيم زاي" در منطقه هانگو منفجر کرد.

تاکنون هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است. 

افتخار احمد، رئيس پليس منطقه هانگو گفت : « عامل انتحاري ، مواد منفجره همراه خود را نزديک در اصلي مدرسه پسرانه دولتي منفجر کرد که به کشته شدن دانش آموزي 14 ساله منجر شد. 

وي گفت اين پسر نوجوان پس از انفجار به شدت زخمي شد و در بيمارستان جان خود را از دست داد. يکي از مسئولان اطلاعاتي منطقه نيز خبر انفجار را تاييد کرد. 

گروه طالبان در چارچوب حملات خود عليه مدارس غيرديني در شمال غرب پاکستان در سال هاي اخير، تاکنون صدها مدرسه بويژه مدارس دخترانه را هدف حملات خود قرار داده اند. اما هنوز معلوم نيست که آيا اين گروه مسئول حمله اين اخير بوده است يا اين حمله مربوط به ناآرامي هاي فرقه اي در منطقه است. 

منطقه هانگو با منطقه قبايلي اوراکزاي هم مرز است. اوراکزاي يکي از هفت منطقه قبايلي ناآرام پاکستان واقع در مرز افغانستان است که کانون فعاليت طالبان و شورشيان مرتبط به شبکه تروريستي القاعده به شمار مي رود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار