ملی پوش تکواند‌وی آذربایجان و صدرنشین وزن هفتم ر‌نکینگ جهانی این رشته برای نخستین بار وارد لیگ برتر ایران شده است.

رامین عزیز‌اف نفر نخست وزن هفتم ر‌نکینگ فدراسیون جهانی تکو‌اندو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: از اینکه وارد لیگ ایران شده‌ام و برای تیم شرکت ملی حفای‌ بازی می‌کنم خوشحالم.

این تیم تکواند‌و کاران خوبی دارد و برخی از آنها را هم از قبل می‌شناختم. در مجموع از اعضای کادر فنی تیم حفاری راضی هستم و با بیان اینکه قرار دادش با تیم حفاری برای یک فصل بسته شده‌، افزود: تیم‌های حاضر در لیگ برتر ایران را نمی‌شناختم اما قبلاً برای برپایی اردوی مشترک با تیم‌های ملی و باشگاهی ایران به مرکز جهانی تهران همراه با تیم ملی آذربایجان حضور داشتم.

ملی‌پوش تکواند‌وی آذربایجان درمورد لیگ برتر تکواند‌و ‌گفت: همه شرایط تکواندو‌ی ایران را می‌شناسند که یکی از قدرت‌های برتر تکواند‌وی جهان است و با وجود لیگ خوب ایران تیم‌های قدرتمندی هم از آن ساخته می‌شود.

رامین عزیز‌اف با اشاره به دوستی‌اش با فرزاد عبداللهی و فرشاد فروغی کیا تکواندو‌کاران تیم حفاری، یادآور شد: دوستان خوبی در ایران دارم و آنها به اتفاق از من خواستند تا پیشنهاد تیم حفاری را برای ورود به لیگ برتر بپذیریم که با دعوت باشگاه حفاری از نزدیک همه شرایط را دیدم و این پیشنهاد را پذیرفتم.

وی ادامه داد: در آذربایجان مسابقاتی به نام لیگ وجود ندارد و ما تکواندو‌کاران در سال تنها در سه دوره مسابقه کشوری،‌اوپن و‌کاپ آذربایجان شرکت می‌کنیم.

عزیز اف با تشکر از مسئولان باشگاه حفاری و فدراسیون تکواندو‌ تصریح کرد: از اینکه اجازه یافتم در لیگ ایران بازی کنم بسیار خوشحالم و علاقه دارم برای سال‌های آینده هم در این کشور بمانم اما هنوز پیشنهادی نداشته‌ام.
 
وی با بیان اینکه قبلا هم فضای تکواندو ایران را تجربه کرده افزود: علاوه بر تمرینات ایران و آذربایجان، در مسابقات جام فجر هم حضور داشتم و با امکانات و شرایط مسابقات در ایران آشنا بودم.
 
 چند سالی بود که می‌خواستم به لیگ برتر بیایم و پیشنهاداتی هم داشتم اما شرایط ورودم‌ به لیگ ایران،‌امسال مهیا شد.
 
 بهترین تکواند‌و ‌وزن هفتم جهان به ر‌قبانش در این وزن اشاره کرد و گفت: ر‌قیبانم در ایران بیش از یک یا دو نفر هستند و اکثر تکواند‌و کاران وزن هفتم در این جا بهترین هستند، برنامه‌های تمرینی‌ام را بیشتر در آذربایجان دنبال می‌کنم و با درخواست باشگاه قبل از مسابقات به ایران سفر می‌کنم در اردوهای تیم در تهران و اهواز شرکت می‌کنم.
 
وی که چندی قبل همراه با تیم ملی آذربایجان در نخستین دوره مسابقات انتخاباتی المپیک در منچستر‌ حاضر شده بود،‌در مورد این پیکار‌ها افزود: قبل از نیمه نهایی به حریف ترکیه‌ای در راند طلایی با‌ختم و نتوانستم به مدالی‌ برسم اما خود را باری دوره‌های بعدی رقابت‍‌‌ ‌های انتخابی آماده می‌کنم.
 
شایان ذکر است: طی چند سال اخیر تیم‌های لیگ برتری تکو‌اندو اقدام به جذب تکو‌اندو کاران ملی‌پوش خارجی شده‌اند و فعلا رامین عزیز اف‌ نخستین لژیو‌نر لیگ امسال محسوب می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رنکینگ ، فدراسیون ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار