استاندار لرستان با بیان اینکه 300 هزار هکتار از جنگل بلوط لرستان دچار مشکل شده‌است، گفت: 70 میلیارد ریال اعتبار ملی برای مبارزه با موضوع خشک شدن درختان و جنگل‌های بلوط در این استان اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛ هوشنگ بازوند دیروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در کوهدشت برگزار شد، افزود: کمیته ویژه بررسی دلایل زوال درختان بلوط در استان لرستان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این کمیته تحت نظارت ستاد ملی کشوری کار مطالعات و تحقیقات میدانی در خصوص روند نابودی درختان بلوط در استان را انجام می‌دهد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده این کمیته تا دو ماه آینده دلایل بروز زوال بلوط لرستان را شناسایی و معرفی کند.
بازوند یادآور شد: در حال حاضر حدود 300 هزار هکتار از جنگل بلوط استان لرستان دچار مشکل شده است.
استاندار لرستان گفت: خسارت این خشکیدگی در برخی مناطق استان از جمله کوهدشت، پلدختر، چگنی و جنوب خرم‌آباد بیشتر از دیگر نقاط است.
بازوند با بیان اینکه 70 میلیارد ریال اعتبار ملی برای مبارزه با موضوع خشک شدن درختان و جنگل‌های بلوط در این استان اختصاص یافته که به صورت مرحله‌ای و برای اجرای طرح‌های پیشگیری از خشکیدگی درختان بلوط منطقه زاگرس از جمله جنگل‌های استان لرستان پرداخت و هزینه می‌شود.
استاندار لرستان گفت: در قالب طرح صیانت از جنگل‌ها توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های پیشگیرانه از جمله اقدامات پرورشی، بهداشتی و طرح‌های احیا و آبخیزداری برای جلوگیری از خشکیدگی جنگل‌های بلوط شده است./س
انتهای پیام/

برچسب ها: اختصاص ، اعتبار ، بلوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.