رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس مجلس بریتانیا در حالی به کشورمان سفر می‌‌کنند که برخی از مسئولان از ملاقات با وی امتناع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، طبق برنامه رسمی اعلام شده رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس پارلمان این کشور به دعوت همتای ایرانی خود وارد تهران خواهد شد.  
 
همچنین گفته می‌شود روسای قوای مقننه و مجریه دعوت ملاقات با جک استراو را نپذیرفتند.  
 
براساس گزارش مذکور گفته می‌شود جک استراو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و  کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه دیدار خواهد کرد.  
 
این در حالی است که پیش از این هیاتی از پارلمان اروپا به دعوت کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تهران سفر کرده بود که با حاشیه‌هایی نیز همراه شد چرا که این هیات را جعفر پناهی و نسرین ستوده از نقش‌آفرینان فتنه 88 دیدار کردند که نه مجلس و نه وزارت امور خارجه مسئولیت این دیدار را نپذیرفتند و در پی این موضوع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، وزرای اطلاعات، کشور و امور خارجه را جهت پاسخگویی و روشن شدن موضوع به مجلس احضار کرده است.  
 
هر چند حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز گذشته در مراسم ختم مرحوم پرورش در جمع خبرنگاران از چنین دعوتی اظهار بی‌اطلاعی کرد.  
 
ناگفته نماند منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اخیرا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفته است در صورت هرگونه دیدار جک استراو با افرادی که در برنامه نباشند با هیات دعوت کننده برخورد خواهیم کرد.  
 
عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس در مجلس شورای اسلامی ایران است.
 
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۰:۲۵ ۱۶ دی ۱۳۹۲
مگرالان جک استراو چه مسئولیتی دارد که روسای قوا با اودیدار داشته باشند؟

تاآنجایی که بنده مطلعم وزیرسابق امورخارجه انگلیس بوده است ...

ضرورتی ندارد مقامات بلندپایه باایشان دیدارکنند...
یااینکه دلجویی از او درمیان است؟؟
آخرین اخبار