پادشاه اردن اقدامات رژيم صهيونيستي را در بيت المقدس محکوم کرد

پادشاه اردن روز یکشنبه اقدامات رژیم صهیونیستی را برای توسعه شهرک سازی در شهر بیت المقدس و تلاش های این رژیم برای یهودی سازی این شهر تاریخی را مردود دانست .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دربار پادشاهی اردن در بیانیه ای اعلام کرد ملک عبد الله دوم در دیدار با هیئتی از مسئولان
کلیسای انجیلی گفت :« اردن اقدامات غیر قانونی اسرائیل علیه فلسطینیان و تلاش های تل‌آویو برای یهودی سازی شهر بیت المقدس را کاملا مردود می داند و بر این باور است که اقدامات ظالمانه و غیر قانونی اسرائیل بی ثباتی و نا امنی را در منطقه در پی خواهد داشت ».
هیئت کلیسای انجیلی به منظور شرکت در مراسم افتتاح کلیسای لوتری در منطقه المغطس در 50 کیلومتری غرب امان وارد اردن شد .
عبد الله دوم در ادامه بر ضرورت وحدت و یکپارچگی همه کلیساها برای مقابله با اقدامات غیر قابل قبول رژیم صهیونیستی و نیز حفظ هویت تاریخی شهر بیت المقدس و پشتیبانی از حقوق فلسطینیان این شهر تاکید کرد .
وی خاطر نشان کرد اردن به تلاش های خود برای حفاظت از مکان های مقدس در شهر
بیت المقدس ، جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر هویت تاریخی و بافت
جغرافیایی و جمیعتی این شهر و نیز حفظ هویت اسلامی شهر بیت القمدس ادامه می دهد .
بر اساس معاهده صلح که در سال 1994 میان رژیم صهیونیستی و اردن به امضا رسید، مسئولیت
مراقبت از اماکن مقدس مسلمانان در شهر بیت المقدس از جمله مسجد الاقصی به
اردن واگذار شده است .
 پادشاه اردن روز یکشنبه همچنین با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در چارچوب سفر دوره ای خود به منطقه خاورمیانه با هدف پیشبرد
فرایند صلح وارد اردن شده است ، دیدارکرد .
عبد الله دوم در این دیدار بر حمایت کشورش از تلاشهای واشنگتن برای تحقق صلح بین فلسطینیان و اسرائیل براساس راه حل تشکیل دو کشور در مرزهای سال 1967 که منافع فلسطینیان در آن در نظر گرفته شود ، تاکید کرد.
عبدالله دوم و جان کری تلاشهای آمریکا را برای نزدیک کردن دیدگاه های طرف های فلسطینی و اسرائیلی در مذاکرات صلح و روابط دو جانبه امان و واشنگتن و راههای تقویت آن در زمینه های مختلف و آخرین تحولات مربوط به بحران سوریه را بررسی کردند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار