اگر در اطراف شما هم سالمندان و یا افرادی وجود دارند که در دهه‌های 50 به بالا قرار دارند باید توجه بیشتری به ورزش‌ها و تمرینات استقامتی برای افزایش سلامتی بدنشان داشته باشند.

فرخنده فرزد کارشناسان بهداشت و مسئول آموزش سالمندان در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تمرینات استقامتی باعث افزایش کارایی قلب، ریه‌ها و سیستم گردش خون می شود و توانایی شما را در انجام کارهای روزانه مثل خرید و بالا رفتن از پله ها بیشتر می کند این تمرینات شامل ورزش هایی مثل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و کوهنوردی است.

وی ادامه داد: بهتر است پیاده روی را در دو نوبت عصر و هر با 30 دقیقه انجام دهید و اگر توانایی انجام این زمان را ندارید به جای آن 3 پیاده روی 10 دقیقه ای داشته باشید برای پیاده روی مسیری هموار و با هوای تمیز انتخاب کنید انجام تمرینات بدنی در هوای آلوده مضر است.

این کارشناس افزود: در صورت امکان راه رفتن را بدون توقف انجام دهید ایستادن مکرر و شروع مجدد مانع از تاثیرات مثبت آن می شود. اگر در سر بالایی یا سرآشیبی قدم می زنید بدن را به جلو متمایل کنید و برای حفظ تعادل قدم‌های کوتاهتری بردارید.

وی تصریح کرد: اگر در حین پیاده روی دچار درد قفسه سینه، تنگی نفس یا پا درد شدید فورا استراحت کنید افراد دیابتی باید همیشه هنگام پیاده روی چند عدد آبنبات یا قند به همراه داشته باشند.

فرزد خاطر نشان کرد: تا 2 ساعت بعد از خوردن غذا ورزش و پیاده روی نکنید همچنین تا یک ساعت بعد از ورزش سنگین، غذا نخورید در حین راهپیمایی نفس‌های عمیق بکشید و انرژی خود را تمدید کنید.

وی در پایان اظهار داشت: اگر دچار علایم کاهش قند خون ( تپش قلب و اضطراب شدید، لرزش و سردرد، تعریق فراوان و احساس گرسنگی شدید) شدید فوری ورزش را متوقف کنید و آب قند یا یک چیز شیرین میل نمایید بیماران قلبی باید هنگام پیاده روی قرص زیر زبانی( TNG) همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سالمندان ، شنا ، خون ، گردش ، آلوده ، دویدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار