وزير جنگ رژيم صهيونيستي درباره عقب نشيني ارتش اين رژيم از کرانه باختري رود اردن هشدار داد و اين عقب نشيني را تکرار سناريوي نوار غزه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المحیط ؛ پايگاه خبري «والا» در اسرائيل به نقل از موشه يعلون نوشت:«عقب نشيني از کرانه باختري رود اردن آزادي عمل ارتش اسرائيل را محدود مي کند و موجب فروپاشي حکومت محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين مي شود».

 يعلون افزود:«اجراي سناريوي عقب نشيني از نوار غزه منجر به تثبيت جاي پاي حماس در اين منطقه و همچنين سرنگوني محمود عباس از نوار غزه شد ... اسرائيل نبايد امنيت خود را به برخي از گروههاي بيگانه واگذار کند».

وزير جنگ اسرائيل ادامه داد:« ارتش اسرائيل نبايد از آزادي عمل نيروهاي خود در شهرهاي کرانه باختري کوتاه بيايد زيرا اين امر منجر به تقويت گروههاي دشمن مي شود».

سخنان يعلون واکنش به تلاش هاي جديد وزير امور خارجه آمريکا در منطقه است که در تازه ترين سفر منطقه اي او آشکار شد. جان کري مي خواهد موافقت فلسطين و اسرائيل را براي مرحله اي که از آن به مرحله راهنمايي به سوي توافق صلح فراگير تعبير مي شود اخذ کند.

بر اساس توافق مورد نظر کري، در صورت موافقت اسرائيل با عقب نشيني از منطقه دره اردن، سامانه هاي پيشرفته دفاعي و کنترلي در اين دره و در طول مرز ميان کرانه باختري و اردن  مستقر خواهد شد اما اين طرح با مخالفت بنيامين نتانياهو مواجه شده است.

پايگاه خبري والا درباره اين طرح به نقل از يک افسر عالي رتبه ارتش اسرائيل نوشت:« به سبب آزادي عمل ارتش اسرائيل جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي و گروههاي سلفي نتوانستند سرشان را در کرانه باختري بلند کنند».

اين افسر افزود:« ارتش اسرائيل مجبور خواهد شد در شهرهاي الخليل، جنين، قلقيليه، نابلس و ... وارد عمل شود زيرا هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا نتوانستند مانع فعاليت افراد انتحاري در جنين شوند چنانچه اين هواپيماها قادر به کشف آزمايشگاه هاي ساخت مواد منفجره نيستند».

وي اسرائيل را مخالف جدي طرح واگذاري مسئوليت امنيتي در مرز با اردن دانست و افزود:« جز ارتش اسرائيل نبايد به هيچ يک از طرف هاي خارجي اجازه داده شود تا در اين منطقه جاي پايي براي خود پيدا کنند زيرا دور شدن ارتش اسرائيل از اين منطقه ، دره اردن را به محلي براي قاچاق سلاح، انتقال گروههاي مسلح، محلي براي وارد کردن موشک از  نابلس به کفرسابا و فرودگاه بن گوريون تبديل مي کند».

انتهای پیام / 
برچسب ها: موشه ، یعلون ، سناریو ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار