آناهیتا اقبال نژاد: معتقد است که این جشنواره و شرکت‌کنندگانش افق تئاتر کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره امید آناهیتا اقبال نژاد گفت: به نظر من جشنواره امید یکی از بهترین حرکت‌های هنر تئاتر است و من بابت این اتفاق به همه دوستان و همکارانم به خصوص به پیام دهکردی که سنگ بنای این کار را گذاشت، تبریک می‌گویم.

اقبال نژاد تصریح کرد: این جشنواره در ابتدای راه قرار دارد و در حال حاضر باید همه کمر همت ببندند و از این جشنواره جوان حمایت کنند. سعی کنند بهترین کارها و خلاق ترین افراد را مورد توجه قرار دهند و مابقی شرکت کنندگان را به سمت ارائه کارهای بهتر سوق دهند تا شاهد رقابت های جذابی در این جشنواره باشیم.

وی در خصوص جوان گرایی جشنواره امید اظهار داشت: سیاست جشنواره امید، سیاستی است که جوان های عرصه تئاتر را به خود جذب می کند پس قطعا اتفاقات خوبی برای هنرمندان جوان در این جشنواره خواهد افتاد.

اقبال نژاد سراسری شدن جشنواره امید را اتفاقی مبارک دانست و تاکید کرد: همین که این جشنواره تنها به حضور هنرجویان موسسات آموزشی بسنده نکرده و گامی فراتر نهاده است، یعنی روند رو به رشدی را طی می‌کند.

بازبین سومین دوره جشنواره امید دغدغه مندی را وجه تمایز جشنواره امید با سایر جشنواره ها دانست و توضیح داد: ما در ایران جشنواره های زیادی داریم که جوان های عرصه تئاتر در آن شرکت می کنند اما شاکله جشنواره امید اجازه نمی دهد که هر اتفاقی در آن بیفتد و تنها بچه هایی در جشنواره شرکت می کنند که حرفی برای گفتن داشته باشند. 

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که سبب شده از تدریس فاصله بگیرم این است که دانشجوهایمان صرفا عنوان دانشجو را یدک می کشند و جوینده نیستند. در وجودشان انگیزه ای نیست، دغدغه ای ندارند اما هنرمندان جوانی که در جشنواره امید شرکت می کنند، دغدغه و انگیزه دارند و این همان چیزی است که این جشنواره را از سایر جشنواره ها متمایز می‌کند.

بازیگر نمایش "بی بی بیدل" حضور هنرمندان پیشکسوت در جشنواره ها و تماشای اثر جوانان را نوعی حمایت دانست و بیان داشت: هنرمندان حرفه ای با تماشای نمایش های این جوانان ممکن است نوعی حمایت را ابراز نمایند اما فراموش نکنیم به همان نسبت که کار کردن برای جوان های ما سخت است، به مراتب کار کردن و حتی به تماشای کارها نشستن هم برای پیشکسوتان ما سخت شده است و این ها از سختی جامعه نشات می گیرد درنتیجه درست است که جوانهایمان با این حضورها انرژی و انگیزه مضاعف دریافت می کنند اما نباید صرفا برای دیده شدن کار کرد.

اقبال‌نژاد خطاب به جوانان عرصه تئاتر گفت: کار هنری از درون یک هنرمند می‌جوشد پس برای این اتفاق مبارک پیش شرط نگذارید و منتظر تعریف و تمجید، جایزه گرفتن، دیده شدن و ... نباشید چراکه این انتظارات با روحیات یک آرتیست هم‌خوانی ندارد. 

این هنرمند و مدرس تئاتر از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره امید ابراز خرسندی کرد و خواستار شد: از کسانی که دستی در تهیه تئاتر دارند که به گمانم کم هم نیستند خواستارم تا نگاه جدی تری به جشنواره امید داشته باشند چراکه این جشنواره و این هنرمندان جوان افق تئاتر ما را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.