عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگر مجلس برای کمک به سازمان اوقاف گفت: وقف نوعی ایثارگری‌ست که اسلام در وجود انسان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید مرتضی حسینی افزود: در قرآن کریم در خصوص گذشتن از مال، تعبیر به جهاد شده است، بنابراین از مال گذشت کردن بسیار سخت است، چراکه انسان به قدری خود و فرزندانش را دوست دارد که حاضر نیست اموالش را برای دیگران بگذارد، لذا وقف بسیار ارزشمند است.
 
وی وقف را نوعی نوعدوستی عنوان کرد و ادامه داد: به همین دلایل در اسلام بسیار به وقف توجه شده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به آثار مهم اجتماعی وقف اشاره کرد و اظهار داشت: وقف بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را از بین می‌برد،‌ چرا که از طریق ترویج احکام دینی در مدارس، مساجد و اماکن مقدس مردم به ویژه جوانان با آموزه‌های اسلام آشنا می‌شوند.
 
حسینی تصریح کرد: اصحاب رسانه، جامعه روحانیت و اساتید دانشگاه‌ها در این زمینه باید فعالیت داشته باشند، تا وقف را همچنان زنده نگه بداریم.
 
وی اضافه کرد: مجلس این آمادگی را دارد تا اگر نیازی به هر گونه قانون و مصوبه‌ای است، سازمان اوقاف کمک کند.‌
 
حسینی تأکید کرد: قوه قضائیه باید هر جا و هر زمانی که ظلمی صورت می‌گیرد چه از سوی واقف و یا متولی برخورد قاطعی داشته باشند، تا مردم احساس امنیت کنند و به راحتی اموال خود را بدون هیچ‌گونه نگرانی وقف کنند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: دولت از طریق ثبت اسناد، استانداران، فرمانداران و شورای تامین هر استان، مسائل و مشکلات وقف را برطرف کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، نوعدوستی ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار