استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهرک های صنعتی این استان با بحران جدی کم بود آب مواجه می باشد و این بحران بی آبی شدید است.

قاسم سلیمانی در کمیته منابع آب استان چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون اکثر چاه های تامین آب شهرک های صنعتی شهرکرد، بروجن، سفید دشت و سامان از مدار خارج شده و تامین آب صنعتی آن ها با بحران جدی مواجه است.
سلیمانی اظهار داشت:کمیته ای متشکل از معاونت برنامه ریزی، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و شرکت شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری راهکارهای عملیاتی تامین آب صنعتی شهرک های مذکور را بررسی کرده و به استانداری اعلام کند.
وی گفت:چه دلیلی وجود دارد استانی که تامین کننده آب صنعتی چهار استان از کشور است، خود دچار بحران آب باشد بنابراین علت بحرانی بودن این امر باید به طور جدی بررسی شود.
معاون برنامه ریزی و مدیریت راهبردی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:استان چهارمحال و بختیاری با وجود تامین آب چند استان کشور خود از لحاظ تامین آب صنعتی، استان سی ام کشور بوده و در شرایط بحرانی قرار دارد.
اسماعیل عامری گلستان افزود:آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری موظف است تامین آب صنعتی واحدهای صنعتی را تامین کند و تا آنجا که می تواند در حمایت از بخش تولید صنعتی کوتاهی نکند.
وی گفت:آب منطقه ای نحوه قانونی حق نظارت خود را بر چاه های تامین آب واحدهای صنعتی این استان اعلام کند تا با افزایش حق نظارت شاهد افزایش آب های واحدهای صنعتی نباشیم چرا که این امر تولید صنعتی را با مشکل مواجه می کند.
هم اکنون بیش از یک هزار واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که برخی از این شهرک ها به دلیل کمبود آب با مشکلات مختلفی روبرو شده اند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.