فرماندار شهرستان همدان با بيان اينکه همدان داراي پتانسيل هاي تاريخي، فرهنگي و درماني فراواني است، گفت: استفاده از اين ظرفيت ها موجب توسعه گردشگري مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ حسن قهرماني مطلق در کارگروه گردشگري شهرستان همدان افزود: برگزاري جشنواره زمستاني و استفاده از همه پتانسيل هاي همدان در جذب توريسم تاثير گذار بوده و از طرفي برقراري پروازهاي حج و مشهد از فرودگاه همدان زمينه اي براي توسعه گردشگري است.
فرماندار همدان با اشاره به اينکه براي انجام پرواز هاي عتبات عاليات و کيش از همدان رايزني هايي انجام شده است بيان داشت: تکميل زير ساختهاي ارتباطي چون آزاد راه،فرودگاه و راه آهن مي تواند افقي نو در گردشگري همدان و جذب علاقه مندان براي ديدن جاذبه هاي استان باشد.
قهرماني مطلق با تاکيد بر اينکه براي برگزاري جشنواره زمستاني بايد همه دستگاه ها مانند شهرداري با تمام توان وارد عمل شوند، افزود: بازديد از غار عليصدر در ايام بهمن ماه نيم بها بوده و در روز 22 بهمن بليت بازديد از غار رايگان بوده و در 9 ماه نخست امسال 654 هزار نفر از غار عليصدر بازديد کردند.
وي از افتتاح فاز نخست پيست اسکي تله کابين گنج نامه خبر داد و گفت: فاز نخست پيست اسکي 500 متر بوده که در بهمن ماه و براي برگزاري جشنواره زمستاني به بهره برداري مي رسد و فاز دوم آن شامل 1200 متر بوده که سال بعد به بهره برداري مي رسد.
فرماندار همدان با بيان اينکه اجراي سوئيت هاي تله کابين 90 درصد پيشرفت دارد، اظهار داشت: در ايام برگزاري جشنواره زمستاني از سوم تا 12بهمن ماه بليط تله کابين با 40 درصد و بليط سورتمه ريلي با 30 درصد تخفيف ارائه مي شود.
قهرماني مطلق با اشاره به اينکه از ظرفيت هاي باغ موزه دفاع مقدس همدان بايد در راستاي جذب گردشگر استفاده شود، بيان داشت: باغ موزه دفاع مقدس همدان يکي از بي نظيرترين باغ موزه ها در کشور بوده که در طول بهمن ماه بليط آن براي بازديد کنندگان نيم بها است.
وي با اشاره به اينکه در ابتداي امسال تا کنون 110 هزار نفر از باغ موزه دفاع مقدس بازديد کردند، بيان داشت: آموزش و پرورش بايد براي بازديد دانش آموزان از اين مکان و يا تله کابين گنج نامه و ديگر مکان هاي تاريخي گردشگري همدان برنامه ريزي و استفاده کند.
فرماندار همدان با اشاره به اينکه 120 درصد از درآمد گردشگري همدان امسال محقق شده است، بيان داشت: در زمينه سوغات همدان چهار سوغات شامل کماج، حلوا زرده ، شير مال و انگشت پيچ ثبت شده و اقداماتي براي ثبت آبنبات قيچي، حلوا لوزي، چاي بغدادي و خانچه همداني در حال انجام است.
قهرماني مطلق از اجراي طرح ساماندهي اماکن استيجاري در همدان خبر داد و افزود: شناسنامه دار کردن و ساماندهي اين اماکن براي رفاه حال مسافران و ايجاد اطمينان از امنيت مسافران انجام شده و با همکاري ميراث فرهنگي، نيروي انتظامي و اصناف در حال انجام است.
وي در ادامه افزود : در برنامه چهارم توسعه بايد نرخ رشد ورودي مسافر 30 درصد مي‌شد که در اين راستا ميزان ورودي 2.6 ميليون نفر گردشگر با درآمد ارزي 1.5 ميليون دلار در سال است.
وي با اشاره به برنامه پنجم توسعه و نگاه به حوزه گردشگري خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه که از 89 تا سال 93 را شامل مي‌شود، ميزان ورودي مسافر بايد 6.5 ميليون نفر و درآمد ارزي حاصل از اين ميزان را 4.5 ميليارد دلار دانست.
فرماندار همدان با اشاره به چشم‌انداز سال 94 تا 98 نيز يادآور شد: نرخ رشد اين سال‌ها بايد 15 درصد باشد که گردشگران ورودي بايد به 13 ميليون نفر و ميزان درآمد ارزي به 10 ميليارد دلار برسد.
قهرمانی مطلق با اشاره به اينکه اگر بسترهاي لازم فراهم شود سفيران و گردشگران اين کشورها نيز در همدان حضور خواهند يافت، افزود: زمستان همدان جذاب است و بايد اين جاذبه‌ها را به همه گردشگران معرفي کنيم تا شاهد توسعه گردشگري در همدان باشيم.
وي بر تشکيل کميته مشترک براي هماهنگي در جشنواره زمستاني تأکيد کرد و بيان داشت: کمتته‌اي با حضور شهرداري، شرکت عليصدر، تله‌کابين، ميراث فرهنگي و صدا و سيما تشکيل شود تا هم در بعد تبليغات و هم در هزينه‌ها هماهنگي صورت گيرد.
وي  ساماندهي اماکن استيجاري را مهم دانست و گفت: بايد با شناسنامه‌دار کردن اماکن استيجاري بتوان اماکن مطمئني را در اختيار مسافران قرار داد.
فرماندار همدان تأکيد کرد: ستاد اسکاني با حضور آموزش و پرورش، شهرداري، ميراث فرهنگي و فرمانداري در مبادي ورودي شهر  ايجاد شود تا مسافران به خوبي بتوانند مکان اقامتي خود را انتخاب کنند./س
برچسب ها: پتانسیل ، توسعه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.